Šéf Hypoteční banky: O zrušení poboček neuvažujeme

16. 11. 2007
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Nedávné výsledky projektu WebTop 100 určily absolutního vítěze firemních prezentací. Stala se jím Hypoteční banka. U Výslechu byl její generální ředitel Jan Sadil, který největší rezervy svého oboru vidí v Katastru nemovitostí. A i když nyní banka nabízí Hypotéku on-line, pobočky rušit nehodlá.

Nedávno jste se stali absolutním vítězem žebříčku WebTop 100, který byl sestavován odbornou porotou. Co pro vás vítězství znamená?

Kdyby náš web nebyl uživatelsky přehledný a neposkytoval návštěvníkům důležité informace, odborná porota by nám první místo v soutěži WebTop100 určitě neudělila. Získané ocenění pro nás znamená potvrzení toho, že to co děláme, děláme dobře.

Hypoteční banka - web

Kdo je autorem vítězného webu?

Koncepce, náplň webu a každodenní rozvoj vzniká přímo u nás. Po technické stránce web vytváří společnost Media Factory Czech Republic.

Jaká další ocenění jste získali v poslední době?

Letošní rok byl pro nás skutečně úspěšný. Naše jarní novinka hypotéka on-line získala nejprve v červnu v soutěži Zlatá Koruna 2007 titul „Novinka roku“ a nedávno byla oceněna prvním místem v soutěži MasterCard Banka roku 2007 v kategorii „Hypotéka roku“.

Jakou máte denní návštěvnost internetových stránek?

Na naše webové stránky chodí především lidé, kteří se zajímají o hypotéky a uvažují o půjčce na bydlení. S návštěvností našich webových stránek jsme velice spokojeni, každý den je shlédne více než 1 200 návštěvníků.

Osvědčuje se v praxi „Hypotéka on-line“, když jste právě sám řekl, že počet denních návštěvníků je kolem tisícovky? Kolik smluv jste již uzavřeli?

Hypotéka on-line je určena těm, kteří se umí pohybovat po internetu a vědí, že tak mohou ušetřit spoustu času i peněz. Jsme spokojeni s počtem klientů, kteří hypotéku on-line dosud využili a pevně věříme, že další klienti budou přibývat. Počet takto uzavřených smluv bychom si však raději ponechali pro sebe jako obchodní tajemství.

Zadluženost v Česku je oproti EU velmi nízká

Jsou vaši zákazníci nároční? Jakou nejčastější cestou se k vám dostanou?

Obvykle zákazník navštíví webové stránky a na pobočku již přijde s poměrně přesnou představou toho, co hledá. Zde s našimi specialisty společně „vylaďuje“ parametry hypotéky, aby mu co nejvíce vyhovovala.

Je velké procento těch, kterým vyhovět v jejich požadavcích nemůžete?

Odmítnutých žadatelů je minimum – hypotéky jsou již dnes natolik individuálně přizpůsobitelné, že na ně dosáhne velká část naší populace. Nejčastějším důvodem pro odmítnutí klienta je špatná úvěrová historie žadatele, tzn. nějaké prohřešky u úvěrů z minulosti. Jinak drtivá většina klientů je ze skupiny spolehlivých.

Jsou lidé ve vztahu k finančním produktům informovanější než dříve? Jak byste porovnal český a evropský trh?

Lidé jsou informovanější, požadují více informací a stále kvalitnější nabídku produktů a služeb. Což je dobře, protože to banky nutí k neustálým inovacím a zjednodušování procesu vyřízení hypotéky. Obecně lze říci, že trend inovací a zjednodušování je stejný v České republice jako v Evropské Unii. V porovnání s EU je u nás však stále velmi nízké procento zadluženosti, i když se v posledních letech ochota Čechů koupit si vlastní bydlení na hypotéku stále zvyšuje. Podíl hypotečních úvěrů na hrubém domácím produktu je ale v EU průměrně kolem 45 % a v ČR stále pouze někde kolem 14 %.

Chystáte nějaké změny od nového roku?

Změny chystáme neustále – co se inovací týká, jsme leadery trhu. Z naší dílny pocházejí dnes běžně používané záležitosti, jako je hypotéka na 100 % hodnoty nemovitosti nebo například progresivní či degresivní splácení. Informovat o novinkách ale budeme až v okamžiku, kdy je spustíme.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Katastr nemovitostí je pořád strašákem

Co je největší bariérou v oblasti vašeho podnikání?

Trh bydlení a s ním spojený trh hypoték se stále vyvíjejí velmi dynamicky a předpokládáme, že tomu bude stejně ještě několik dalších let. Rezervy vidím v oblasti fungování Katastru nemovitostí (i když zde spatřuji velký posun dopředu) a rychlosti soudů při řešení problematických pohledávek.

Přijde někdy doba, že se hypotéka bude vyřizovat už jen přes internet a zruší se pobočky ve městech?

Všechno se dá samozřejmě ještě zdokonalit a my se o to pokoušíme neustále. O zrušení poboček v žádném případě neuvažujeme: nové bydlení a s tím spojená hypotéka je zásadní krok v lidském životě, o kterém se klienti stále chtějí poradit s živým hypotečním odborníkem. Osobní setkání je zde velice důležité. Hypotéku si ale samozřejmě lze na internetu předpřipravit.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).