Šéfové firem neví, podle čeho se rozhodovat

4. 7. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Obchodní ředitelé a IT manažeři velkých organizací nedostatečný přehled o profitabilitě řady činností svých společností. Tato situace negativně ovlivňuje finanční výkonnost a obchodní úspěch firem. Problémy se vyskytují i v procesech sběru dat (data-gathering). Klíčová data jsou manažerům k dispozici často až s čtyřměsíčním zpožděním. Více než třetina z nich tvrdí, že tráví více času sháněním dat než pak jejich následnou analýzou. To jsou výsledky aktuální studie společnosti Oracle.

Management zatím zjevně marně bojuje s obrovským objemem dat, které generuje jejich podnikání. Vážným důsledkem je nedostatečný přehled o profitabilitě napříč celou organizací, uvádí John O’Rourke, viceprezident marketingu produktů EPM ve společnosti Oracle. Dodává, že bez systémů pro plánování obchodních procesů nemají organizace možnost propojit strategické, provozní a finanční plánování. Samozřejmě se budou dále potýkat s fragmentací informací a nebudou mít jinou možnost, než pokračovat v rozhodování založeném de facto na tápání v temnotách.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).