Do nevýhod bych ještě přidal vyšší pořizovací cenu přístroje. U jednotlivců to ještě jde, ale pokud nabízíme řešení pro společnost o dvaceti zaměstnancích, kteří toho moc neprotelefonují, pak je tato cena KO kritériem.
Do výhod na druhou stranu zase možnost používat "kancelářské" číslo kdekoliv. Například volat za lokální poplatky z pražského čísla i z pařížské kavárny pomocí VoIP klienta v mobilu (osobně vyzkoušeno v praxi :-) ).
Další výhodou je, že někteří operátoři nabízí tarif bez paušálu a volání v jejich síti zdarma. Potřebuje-li někdo pevné telefonní číslo pouze pro příjem hovorů, pak je pořízení VoIPu tou poslední investicí. bez jakýchkoliv dalších skrytých poplatků.
Ovšem musím souhlasit, že je nutno dobře vybírat operátora. Při přechodu od jednoho k jinému jsme díky jejich chybě přišli o hezká telefonní čísla a museli předělávat vizitky...