Lidi s kterými jsem v kontaktu v podnikání (nejsou to klienti) jsou většinou v USA, takže kdyby se mi dovolali někde v noci, to bych nevítal, takže se snažím dělat veškerou komunikaci spíš přes email a ICQ. Přes tel. se řeší jen důležité věci a nejsem nějaké call-centrum abych měl tunu hovorů ani nepřijímám zakázky přes tel., protože žádné zakázky nemám. Nevypínat mobil v noci mi připadá šilené, potřebuji spát tak 9 hodin denně, a když mě někdo vzbudí, tak bych ho zabil (za to mi žádný člověk nestojí, ať by to byl prezident).
Mě se lépe telefonuje z headsetem, mám volné ruce a můžeu při tom dělat. Typicky něco dělám na počítači, či vycházím z dat z PC a přitom ještě držet sluchátko je oničem. Sluchátko je dobré zase na krátké hovory, kdy ho není třeba nasazovat na hlavu/ucho, ale na dlouhé půlhodinové až hodinové hovory je nanic.
ROI vychází ve firmách hůře asi proto, že mají už tak firmy vyjednané levné minutové sazby, ale jinak pro každého kdo má sazby typu 5,5 Kč/ minutu (i do pevných), je koupě takového zařízení pakatel, který se zaplatí za měsíc.
Ono právě ten drát "do ucha" využívají zejména lidé, kteří hodně mluví, protože je to pohodlné.
A stavět dnes na SIP HW a VOIP bych bral už jako základ a to zejména ve firemním prostředí. Dobře se to spravuje atd. Stejně nechápu, jak to ROI počítáš, když se do společnosti nevyplatí, to by museli provolat doslova pakatel. Ale když vybereš správného VOIP operátora, který bude dostatečně kvalitní pro firemní nasazení a přitom levnější, tak to tu stovku, či dvě za měsíc musí nutně ušetřit a jestli ne, tak takový člověk neprovolá pak celkově ani pětikilo za měsíc. Chceš mi snad říct, že se v typické firmě nezaplatí VOIP ani třeba za 4 roky, no tak to bych fakt chtěl vidět. Když mě by se to jako malému živnostníkovi zaplatilo a to neprovolám doslova nic. Podle mě kecáš.