"pak je pořizovací cena přístrojů vysoká a při počítání ROI zákazníka odradí."
Můžeš uvést konkrétní, byť anonymní, příklad?
Protože to se mi fakt nezdá. Aby nezaplatil nějaký standardní VOIP tel. od Cisco, který pak bude fungovat řadu let se mi zdá divné. To by daný člověk musel provolat opravdu jen pár desetikorun za měsíc.
Kdybych počítal, že cena HW bude 2500 Kč (nic drahého).
Všechno by se navěsilo na jeden VOIP účet u nějakého levného operátora, tak by měli volání na pevné za 0,5 Kč, na mobily za 1,1 Kč, tarifikaci 1+1, ještě by jim kolikrát platili za příchozí hovory, hovory do EU a mimo by se řešily přes dalšího VOIP přímo v ústředně, cena tak za 1,5 - 2 eurocenty (kolem 0,5 Kč), tak i kdyby ušetřili jen korunu za minutu, tak se ten HW zaplatí za 2500 provolaných minut. Při provolání 100 minut za měsíc (což je velmi málo), by se HW zaplatil za dva roky (a pak dále ho člověk může používat klidně dalších 10 let a jen přehazovat VOIPy přes SIP) a když by někdo provolal opravdu hodně, například 500 - 1000 minut, tak se mu zaplatí za pět, či 2,5 měsíce.
Záleží na tom, jakou má firma už teď minutovou sazbu, ale stejně přechodem na VOIP získá zejména sekundovou tarifikaci, což ji oproti 60+60 ušetří typicky kolem 30 procent.
Podle mě to vychází dobře a myslím, že admini budo z VOIP telefonu nadšeni, protože jim to bude krásně behat přes TCP/IP a nebudou muset používat pár na telefon.