Názor k článku Platíte jako podnikatel vysoké účty za telefon? Sestřelte je s VoIP od Jindřich Šaur - Jak jsem psal, každý podnikáme jinak a konkrétně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 10. 2011 23:52

    Jindřich Šaur
    Jak jsem psal, každý podnikáme jinak a konkrétně my dva úplně rozdílně :-)
    Já (narozdíl od tebe):
    - spím pět hodin
    - nevypínám mobil
    - nerad telefonuji z počítače (vlastně vůbec nerad telefonuji)
    - mám počet odchozích hovorů mimo ČR v jednotkách ročně
    - mám počet odchozích hovorů nad pět minut v jednotkách měsíčně
    - mám poměr odchozích a příchozích hovorů odhadem tak 1:5
    - nepočítám, jestli se mi VoIP vyplatí a je mi to v podstatě jedno, prostě jsem ho chtěl

    Dobré sazby se dneska vyjednávají velice dobře. Mně dali 50% slevu, a to jsem ji původně ani nechtěl. U větších firem je to ještě zajímavější. Jeden klient (asi 60 lidí) kompletně zrušil pevné telefony a mají jenom mobily, protože volají skoro zadarmo, nebo úplně zadarmo.

    Konkrétní (anonymní) příklady:

    Hotel v "horní dolní"
    - 18 přístrojů
    - mizerné internetové připojení (ústřednu by musel dělat lokální Asterisk)
    - plánované volání ven - jednotky minut
    - "klasická ústředna" za (tuším) 8 000 Kč, přístroje za 200 Kč / kus
    = bez šance

    Hotel v centru Prahy, 50 přístrojů - to samé v bledě modrém, včetně mizerného připojení na Internet (nevěřil bys, jaký je problém na Starém městě sehnat rozumný Internet)
    = bez šance

    Administrativní firma v Praze
    - 40 přístrojů
    - poměr odchozích a příchozích hovorů tak 1:25
    - alternativní operátor s výhodnými cenami
    = bez šance

    Na VoIP jsou nejlepší klienti, kteří mají pobočky ve více městech a intenzivně si telefonují. Tam se to musí vracet téměř hned... Ale takové já nemám :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).