Jak jsem psal, každý podnikáme jinak a konkrétně my dva úplně rozdílně :-)
Já (narozdíl od tebe):
- spím pět hodin
- nevypínám mobil
- nerad telefonuji z počítače (vlastně vůbec nerad telefonuji)
- mám počet odchozích hovorů mimo ČR v jednotkách ročně
- mám počet odchozích hovorů nad pět minut v jednotkách měsíčně
- mám poměr odchozích a příchozích hovorů odhadem tak 1:5
- nepočítám, jestli se mi VoIP vyplatí a je mi to v podstatě jedno, prostě jsem ho chtěl
Dobré sazby se dneska vyjednávají velice dobře. Mně dali 50% slevu, a to jsem ji původně ani nechtěl. U větších firem je to ještě zajímavější. Jeden klient (asi 60 lidí) kompletně zrušil pevné telefony a mají jenom mobily, protože volají skoro zadarmo, nebo úplně zadarmo.
Konkrétní (anonymní) příklady:
Hotel v "horní dolní"
- 18 přístrojů
- mizerné internetové připojení (ústřednu by musel dělat lokální Asterisk)
- plánované volání ven - jednotky minut
- "klasická ústředna" za (tuším) 8 000 Kč, přístroje za 200 Kč / kus
= bez šance
Hotel v centru Prahy, 50 přístrojů - to samé v bledě modrém, včetně mizerného připojení na Internet (nevěřil bys, jaký je problém na Starém městě sehnat rozumný Internet)
= bez šance
Administrativní firma v Praze
- 40 přístrojů
- poměr odchozích a příchozích hovorů tak 1:25
- alternativní operátor s výhodnými cenami
= bez šance
Na VoIP jsou nejlepší klienti, kteří mají pobočky ve více městech a intenzivně si telefonují. Tam se to musí vracet téměř hned... Ale takové já nemám :-(