České internetové portály Seznam.cz a Atlas.cz budou na internetu šířit reklamní spoty televize Nova. Jde o nový kanál distribuce videoreklamy na internetu, který umožní v herní sekci portálů, jejichž obsah dodává Seznamu i Atlasu společnost Geewa, „odvysílat” za měsíc až dvacet milionů reklam. Píšou o tom dnešní Lidové noviny.
Takový druh reklamy je nejblíže televiznímu divákovi. Hry společnosti Geewa hraje každý den sto tisíc lidí. Spoty nakoupené Novou se mají zobrazovat na serveru Hry.cz, který spadá pod Seznam. Dále na serveru Hry.Atlas.cz, na domovském portálu Geewa.com a také v rámci české verze komunikačního programu ICQ. V Česku ho zastupuje Atlas.
Podle odborníků posílilo trh s internetovou reklamou vlastnické propojení portálů Atlas.cz a Centrum.cz. Novým majitelem obou portálů je holandská firma Centrum.cz Holding ovládaná americkým fondem Warburg Pincus, která koupila 100 procent v Atlasu.
Podle odhadů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) získaly loni internetové servery od domácích zadavatelů reklamy dvě miliardy korun. Téměř dvě pětiny z této částky přitom inkasoval největší portál Seznam.cz (789 milionů korun), následuje NetCentrum provozující portál Centrum.cz se 434 miliony a Mafra (iDnes) s 312 miliony korun.