Nemalé pozdviženi mezi českou e-shopovou obcí způsobil nedávný krok portálu Seznam.cz, který zablokoval MailChimp, oblíbený nástroj na rozesílání hromadných e-mailů. Žádné newslettery apod., které obchodníci zaslali skrze MailChimp, Seznam.cz do svých poštovních schránek nepustil. Po řadě protestů a jednání zveřejnil Seznam.cz po několika dnech informaci, že s MailChimpem aktivně spolupracuje na řešení. Zároveň s tím Seznam.cz sdělil, že nyní již MailChimp doručuje e-maily jako dříve.
Čtěte více: Problém pro stovky e-shopů: Seznam blokuje oblíbený nástroj na rozesílání mailů
Irena Zatloukalová, mluvčí Seznamu, serveru Podnikatel.cz potvrdila, že se Seznam s MailChimpem dohodl a že tak došlo k odblokování. V případě společnosti MailChimp došlo k tomu, že nyní pozastavil, nebo prošetřuje mailingové kampaně, které jsme jim během incidentu nahlásili. V tomto konkrétním případě jsme se navíc dohodli na mechanismech, kdy budeme upozorňovat na kampaně, které naši uživatelé za Spam označují a MailChimp je bude hlídat, ty nahlášené sám prošetřovat a v případě pochybení pozastavovat,
vysvětlila serveru Podnikatel.cz Zatloukalová.
E-maily stále padají do spamu
Jak však zjistil server Podnikatel.cz, ke kompletnímu odblokování nedošlo. Zdaleka ne všem uživatelům MailChimpu totiž jejich zprávy do poštovních schránek na Seznamu opět chodí. Stále jsou s tím problémy, zatím jsme neodeslali e-mail na všechny adresy, ale zkoušíme doručování do několika schránek a ve většině případů to padá do spamu,
napsal dnes serveru Podnikatel.cz Michal Jirek, provozovatel e-shopu Čerstvákáva.cz.
Stejný problém hlásí též Vladislav Bureš, specialista direct marketingu, kterému navíc MailChimp dává informaci, že e-maily se odesílají v pořádku a jsou doručovány do schránek. Otázka je, jak s nimi zachází právě Seznam.cz. Může je označovat jako spam, což už MailChimp neovlivní. Určitě si nemyslím, že je vše v pořádku. Oproti době před dvěma měsíci je open rate u adres Seznamu podstatně nižší (třeba až 5×). Je tedy možné, že Seznam banuje některé firmy, resp.účty u MailChimpu,
domnívá se Bureš.
Společnost Seznam.cz v reakci na otázky serveru Podnikatel.cz potvrdila, že MailChimp jako celek už neblokuje a že může jít o důsledek vyhodnocování daných rozesílaných kampaní, které mohou „sbírat“ mínusové body samy o sobě. Pravidla pro vyhodnocování spamu jsou dána jak algoritmicky, tak i vychází z hodnocení uživatelů. Pokud vysoké procento lidí označuje opakovaně dané zprávy za nevyžádané, pak mohou postupně sbírat takovéto „mínusové body“ a nedoručovat se do Inboxu, ale do složky Spam,
vysvětlila serveru Podnikatel.cz Zatloukalová, která zároveň doporučila, aby se kdokoli, komu i nadále padají e-maily do spamu, obrátil na technickou podporu Seznamu.