Seznam.cz dnes oznámil své finanční výsledky za rok 2011. Vloni meziročně rostl o 19 procent. Na reklamách totiž utržil 2,681 miliardy korun a se svým ročním provozním ziskem překonal hranici jedné miliardy korun. Nejrychleji přitom vyhledávači rostly tržby ze služby Seznam TIP, která upozorňuje na akce či služby a zároveň umožňuje je za zvýhodněnou cenu nakoupit. Nejvýdělečnější je pro firmu reklamní PPC systém Sklik.
Sklik dodá 30 % příjmů, firemní katalog 20 % obratu
Podnikání společnosti Seznam.cz je založeno na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, službě Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz atd.). Zatímco dříve tvořila každá z nich zhruba čtvrtinu, nyní se poměr posouvá. Sklik už tvoří 30 % našich příjmů,
říká Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz. Tržby ze zápisů ve firemním katalogu se na celkovém obratu společnosti podílejí asi 20 %.
Inovace i personální expanze
Rostoucí zisky se podle zástupců Seznamu projevují v investicích do rozvoje samotné firmy, služeb a inovací. Nejvíce pozornosti letos soustředíme na nový Seznam.cz Email,
prozrazuje Pavel Zima. Od začátku roku již Seznam.cz představil novou podobu služby Sport.cz, nové a jednodušší počasí a také novou internetovou hudební televizi Mixér.cz. Na začátku prázdnin pak vyjde s novými turistickými mapami s plánovačem cest na serveru Mapy.cz.
Okolností, která poukazuje na růst, je u Seznamu i personální expanze. V loňském roce počet zaměstnanců vzrostl oproti roku 2010 o deset procent. Od začátku roku 2012 nás už je zase o 66 více než na konci roku 2011. A máme v plánu ještě další lidi do konce roku přijmout,
komentuje plány v oblasti lidských zdrojů Michal Feix, výkonný ředitel společnosti Seznam.cz.
Co pro letošek přichystala konkurence?
Server Podnikatel.cz zjistil, jaké novinky pro uživatele na letošek přichystal nebo chystá největší konkurent Seznamu na českém trhu, vyhledávač Google. Podle informací z Googlu představil vyhledávač už v první polovině roku 2012 řadu inovativních řešení. Ta se týkala např. platformy Google+, v rámci které jsme postupně uvedli funkce Vysílaná setkání (Hangouts On Air) pro živé veřejné přenosy nebo Google+ Místa pro lepší vyhledávání zajímavých míst a jejich sdílení s přáteli na internetu. Nabízíme způsob, jak propojit uživatele Google+ s lokálními firmami a organizacemi z celého světa. Na této platformě tak průběžně dochází ke sjednocování a propojování dalších služeb, což bude klíčové i pro druhou polovinu roku,
vysvětluje Google. Letos v dubnu Google uvedl cloudovou službu Disk Google. S kapacitou 5GB získali uživatelé možnost zdarma nahrávat a také přistupovat z jednoho místa ke všem svým souborům, včetně fotografií, videí, PDF formátům nebo spravovat nové dokumenty,
komentuje to firma. Novinky jsou také v Map Google – jedná se například o offline mapy pro telefony s OS Android, 3D modely měst a novou technologii pro focení přírodních terénů pod názvem Street View Trekker.
Čtěte také: Google potlačuje weby bez originálního obsahu a nacpané reklamou
Kromě map a Google+ plánujeme inovovat i naše vyhledávání, mobilní služby nebo prohlížeč Chrome. Koncem června proběhne nejvýznamnější vývojářská konference Googlu – Google I/O – v rámci které budou představeny zcela nové technologie,
prozrazuje serveru Podnikatel.cz Google své nejbližší plány.
Foto: www.isifa.com