Společnosti vlastnící sociální sítě se proto snaží přinášet stále nové a nové funkce, které mají vliv jak na uživatele, tak právě na podnikatele a firmy.
1. Marketplace se otevírá
Marketplace je obdobou bazaru určeného však pouze pro uživatele Facebooku. Ti v rámci něj mohou prodávat například věci, které už v domácnosti nepotřebují. Facebook jej představil v říjnu roku 2016, kdy od té doby měl pouze nekomerční záměr. Šlo tedy o platformu zaměřenou na obchodování C2C (zákazník se zákazníkem), to se však nyní mění. S Marketplace mohou nyní pracovat američtí maloobchodníci a jak to tak u podobných novinek bývá, další rozšiřování není vyloučeno.
Jedná se o velkou příležitost, která s sebou nese také mnoho výhod. Jednou z nich je nízká provize neměnící se na základě kategorií produktů. Obchodníci zde navíc mohou nahrát libovolný počet produktů. Samotná práce na Marketplace je jednoduchá, stačí nastavit základní informace o firmě, informace o přepravě nebo platbách. Pokud už pracujete na Facebooku s manažerem reklam nebo s Google nákupy, je postup ještě snazší.
Inventář produktů z Marketplace můžete navíc použít také na Instagramu. Než uvedete své produkty na obou webech, zvažte, který kanál odpovídá vaší obchodní strategii. Instagram vyžaduje více organizování, protože produkty jsou propagovány především vytvářením prodejních příspěvků. Pokud se hodně zaměřujete na vizuálno, můžete být na Instagramu velmi úspěšní,
popisuje v článku Brian Roizen, spoluzakladatel platformy Feedonomics. Další velkou výhodou je personalizace – kdy Facebook zobrazuje uživatelům produkty podle toho, jaká data o nich nashromáždil, tedy podle jeho zájmů a předchozího chování.
Psali jsme: Marketplace na Facebooku může v budoucnu nabídnout nové příležitosti
2. Nákupy na Instagramu budou snazší
Na Instagramu zatím fungují nákupy s rozšířenou realitou (augmented reality) pro některé firmy. Jak jsme psali v článku Buďte o krok napřed a využívejte novinky, které nabízí sociální sítě, podle Katky Pavlíčkové mají nákupní novinky velký potenciál, který ještě nebyl naplněn. Instagram se zaměřuje na vybudování efektivní nákupní platformy, ale všechno dost trvá. V principu chce Instagram docílit stavu, abyste jako uživatel mohli nakoupit přímo v aplikaci včetně zaplacení a vůbec vás to nepřesměrovávalo na e-shop.
Další novinkou, kterou Instagram testuje a zpřístupnil ji zatím malé skupině účtů ve Spojených státech amerických používající funkci Checkout (pokladnu), je uvedení odkazu do textu příspěvku. V současné době je možné vkládat na profil speciální prodejní příspěvky, kde se po kliknutí na obrázek zobrazí popis produktů s jejich odkazem. Tato funkce však umožňuje odkaz na produkt vložit přímo do popisu příspěvku. Jak podotýká Andrew Hutchinson, Content and Social Media Manager ze Social Media Today, funkce zatím není široce dostupná, ale může se rozšířit, jakmile Instagram zavede obchody.
Prodeji na Instagramu jsme se věnovali více zde: Prodávejte své produkty na Instagramu a ukažte je celému světu
3. Prodávat půjde také na YouTube
YouTube přidává pod videoreklamy seznamy produktů. Diváci tak na ně mohou přímo kliknout a získat více informací. Během přehrávání jsou tedy produkty zobrazeny přímo pod danou videoreklamou. Obchodníci tak mohou ke každému zobrazenému produktu přidat výzvu k akci a více se soustředit na popisy. Jedná se tedy o jednoduchý a efektivní způsob, jak i na YouTube zvýšit počet konverzí.
Cílem společnosti je pomoci firmám vybudovat další e-commerce prezentaci. Experimentují tak s novým způsobem, jak firmám zvýšit prodej pomocí videoreklam, které mohou doplnit o obrázky produktů inspirující zákazníky k dalšímu nákupu. Vše, co musíte udělat, je synchronizovat zdroj Google Merchant Center s videoreklamami. Pak můžete vizuálně vylepšit tlačítko s výzvou k akci s nejprodávanějšími produkty, které chcete nabízet, a nasměrovat diváky na důležité stránky,
vysvětlují na oficiálním blogu YouTube.
Takové kampaně spojené s videoreklamami se mohou objevit na hlavní stránce YouTube, stránkách s videem a také jako součást „What to Watch Next“ (Co sledovat dále). Tím podle společnosti YouTube ušetříte čas a můžete se věnovat kreativitě a vytváření správného sdělení pro vaše publikum. Tím se však sníží možnosti cílení, ale maximalizuje se dosah videoreklam. Těžko říct, jak je to efektivní, ale v podstatě maximálně důvěřujete YouTube, že zobrazí váš obsah relevantnímu publiku, aby došlo k maximální odezvě,
dodává Andrew Hutchinson.
Daňový portál na Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz
Potřebujete si rychle spočítat, kolik letos zaplatíte na daních? Zadejte své hodnoty do Daňové kalkulačky pro OSVČ
Nevíte si rady s daňovým přiznáním? Vyzkoušejte interaktivní šablony, které automaticky vyplní daňový formuláře nebo přehled pro pojišťovnu.
Jakou budete mít čistou mzdu v letošním roce? Aktualizovali jsme pro vás Mzdovou kalkulačku
Nejnovější články o daních sledujte v sekci Daňové přiznání, Daně z příjmů, Přehled o příjmech a výdajích.
4. Facebook plný 3D
Možnost přidat na Facebook 3D fotografie se objevila v roce 2018 a byla určena především majitelům nových chytrých telefonů vyšší třídy. Nyní tato sociální síť využila nejmodernější techniky strojového učení, aby tak dokázala vytvořit 3D fotografii z prakticky jakéhokoliv 2D obrazu. Systém tak udělá 3D strukturu z libovolného obrázku vyfotografovaného na jakémkoliv zařízením.
O 3D postech si můžete přečíst více v článku Novinka na Facebooku: Propagujte své výrobky pomocí 3D modelů
Přidání takového 3D postu je velmi jednoduché. Stačí najet do pole Co se mi honí hlavou, z nabídky voleb pro vložení vybrat 3D obrázek a posléze vybrat ze zařízení fotografii a chvíli počkat, než se 3D obrázek vytvoří. Nejedná se přitom o dokonalou 3D fotografii, ale díky modelování při pohybu telefonem dochází k 3D efektu.
5. LinkedIn chystá příběhy i nové reklamy
Společnost DeptAgency informovala, že LinkedIn přinese čtyři nové funkce: příběhy, konverzační reklamy, ankety a události. Konverzační reklamy a příběhy by se měly koncem letošního roku objevit ve všech firemních stránkách. Příběhy se příliš nebudou lišit od těch známých z jiných sociálních sítí, tedy především ze Snapchatu nebo Instagramu. Jedná se o dočasný obsah s délkou do 20 sekund a viditelností 24 hodin. Společnostem tak umožní ukázat zákulisí byznysu, nabídnout nějaké exkluzivní akce nebo podpořit viditelnost značky. S příběhy se pojí také možnost placené formy.
Novým formátem reklamy jsou takzvané Conversation Ads, díky kterým bude možné posílat personalizované zprávy. Půjde o reklamní zprávu, která se doposud odesílá z osobního profilu, ale do konce letošního roku by měla být k dispozici i firmám. Inzerenti si mohou vybrat z pěti možností formátů reklamy a zvolit mohou také cíle, jako je konverze nebo nábor. Největší výhodou tohoto typu reklamy je tedy to, že umožňuje konverzaci s vaším publikem. Je to tedy skvělý způsob, jak zvýšit zapojení, a kromě toho můžete přidat více výzev k akci. Přehledy vám následně pomohou získat hlubší přehled o chování publika, například o tom, kolik lidí klikne na každou nabídku a jak jsou zapojeni do konverzace. To umožňuje rychlou optimalizaci,
vysvětluje Ferdie Kamphuis, Digital Marketing Consultant z DeptAgency.
Ankety na LinkedIn jsou skvělým způsobem, jak podpořit interakci s publikem a posílit jeho zapojení. Díky nim můžete snadno získat představu o tom, které vaše produkty nebo služby vnímá vaše publikum jako nejzajímavější, co jim chybí a podobně. Získáte tak cennou zpětnou vazbu. Ankety můžete navíc sdílet v konkrétních skupinách na LinkedIn a oslovit tak například odborníky na danou oblast zájmu.
Poslední funkcí jsou události, díky kterým můžete přímo přes váš profil pozvat publikum na vaši akci. A tito sledující na ni mohou zase pozvat jejich známé a tím přitáhnout na událost ty správné lidi. S tím souvisí také nová funkce LinkedIn Live umožňující přidat na událost živé video. Nyní je tak vzhledem k současné situaci ideální čas na její vyzkoušení. Sdílejte znalosti se svým publikem, aniž byste museli opustit platformu LinkedIn. Přemýšlejte o webových seminářích nebo o uvedení nového produktu,
radí závěrem Ferdie Kamphuis.