To si vážně na ministerstvu představují, že vidina slevy ve výši 1440 Kč po dobu tří let a 1200 Kč po další tři roky (u motoru s objemem 1.6) někoho přiměje, aby se sebral a šel si koupit nové auto? Nebo snad má být ta sleva doprovázena brutálním zvýšením základní sazby?
ze misto aby se sleva na dani urcovala podle toho, jake to vozidlo je (tedy jake emise produkuje, jake splnuje normy), tak se kouka jen na to, jak je stare?
Navic tvrdit, ze castejsi obmena vozoveho parku je nutne ekologictejsi je s prihlednutim k zabudovane energii a narokum vyroby na zivotni prostredi, prinejmensim znacne odvazne, nerku-li zcela nesmyslne.
Mnjo nevím, nevím. S dědovou oktávkou z roku 1965 jezdím za 8 litrů na 100 km, se služební oktávkou z roku 2005 jezdím taky za 8 litrů na 100 km. Navíc čím novější auto, tím těžší a tím více oceli a plastů je potřeba na jeho výrobu.
Takže mi opravdu uniká, jak má "novost" auta podpořit ekologii.