Zvláštní, jak jsou lidi schopní si generalizovat na celou společnost výroky několika málo blbců. Socka je někdo, kdo je pořád otrávenej, věčně si stěžuje, jak je na tom blbě (ať už se živí jak chce), všude rozhlašuje, jak jsou na něj všichni zlí (hlavně zaměstnavatel, stát, korporace atd.), ale odmítá udělat něco pro to, aby se měl líp. To je socka. Nemá to nic společného s tím, jak se člověk živí, ale spíš s tím, jak se chová a myslí. Nemám pocit, že by si společnost myslela něco jiného - naopak mám pocit, že pro spoustu lidí je taková socka za hrdinu.
"Co firemní studenti oceňují, to je fakt, že se učí jen to, co budou skutečně potřebovat pro svou práci. Nejsou zatěžováni něčím, co nepotřebují."
Tohle by rozumný člověk oceňovat asi neměl, že jo? :) Co se stane, když se v té konkrétní firmě něco stane (nemusí jít nutně o negativní událost) a firma z nějakého důvodu bude snižovat personální stavy? Ty lidi nebudou schopní se uplatnit nikde jinde - leda v jiné firmě stejného zaměření.
A vůbec celý ten nápad, jak je tu popsaný, obsahuje spoustu aspektů, které mne osobně dost děsí - třeba to, že firmám bude přispívat stát. Proč jako? Ty firmy by ty zaměstnance stejně potřebovaly, tak ať si jejich vzdělání zaplatí ze svého. A jestli je nepotřebují, tak na co tu bude stát podporovat přezaměstnanost? Co se stane, když stát přestane po roce dvou ty firmy finančně podporovat? Vydělají si takoví zaměstnanci sami na sebe a nebo budou muset být propuštěni?
Neříkám, že spolupráce škol a zaměstnavatelů není dobrý nápad (funguje to tu už roky), ale prosím, bez účasti státu. Pokud firma potřebuje od státu příspěvek na zaměstnance, nemá ten zaměstnanec v té firmě co dělat.
"začaly být protěžovány humanitní obory"
Dobrý den,
správně je to "protežovány" - http://pravopisne.cz/2010/10/protezovat-×-protezovat/
Je lepší nepoužívat suteréně cizí výrazy, aby pak nedošlo k fiatu. :)
Porovnáváte hrušky a švestky. Humanitní obory se vyučují pouze na VŠ, dále v textu mluvíte o učňovském (lopaty) a středním školství.
Pokud jde o VŠ, ne firmy by vážně neměly rozhodovat o tom, co se tam bude učit. VŠ by měly produkovat lidi schopné kriticky uvažovat a zorientovat se i za 4 technologické cykly, nejenom v tom příštím.
Pokud jde o učně a SŠ, tak to se bavíme o nějaké formě veřejné podpory firemnímu vzdělávání zaměstnanců. Na této úrovni (do 18 let) jde v první řadě o to, co z dětí vyroste. Jestli mi nějaká firma chce vysvětlovat, že nemůže najmout 18 letého bez zkušeností a zaučit ho, tak mi vědomě lže a ve skutečnosti jí jde jenom o tu částku, co zaučování bude stát.
Takže téma je to jistě relevantní, ale v této podobě a z mých daní NIKDY.
škrty zločinné organyzace ODS,TOP ,LIDEM,ATDse projevují a nejen škoy,i firmy chrlí nezaměstnané prčo změnu ty takzvaně nejskušenější a takzvaně staré před důchodem a ještě je přitom okrádají na odstupném,i na skoro dosáhnultém důchodu a nastavují to mladými který pro změnu ukradou i jejich důchody smrt takové vládě
Hospodářská komora a podnikatelé potřebují technicky vzdělané pracovníky? A že se to neprojevuje v jejich odměňování? Všeobecné vzdělání má oproti jednostranně zaměřenému technickému vzdělání obrovskou výhodu - schopnost absolventů se adaptovat. Naši techničtí zaměstnavatelé potřebují hlavně úzce specializované technické zaměstnance do montoven. Z nich se pak v případě krachu rekrutují nezaměstnaní. Mimochode, statistiky ukazují, že nejvíce nezaměstnaných je mezi vyučenci, včetně těch technických oborů...