Farmářské trhy se za poměrně krátkou dobu staly fenoménem, který se dostal do podvědomí Čechů. Jenom 13 % tuzemské populace farmářské trhy nezná a ani se o ně nezajímá. Více než polovina lidí (58 %) o trzích ví, ale nakupovat na ně nechodí. Necelá třetina obyvatel (29 %) pak nejen že o trzích ví, ale rovněž na nich i nakupuje. Vyplynulo to z průzkumu agentury STEM/MARK.
Průzkum dále ukázal, že tři čtvrtiny respondentů věří, že se na farmářských trzích prodává pouze zboží tuzemských výrobců, pěstitelů a prodejců. Tato skutečnost hovoří i ve prospěch těchto trhů. Téměř dvě třetiny populace se totiž při svých nákupech potravin snaží dávat přednost českým potravinám – častěji tak činí ženy a lidé středního a vyššího věku,
doplnila agentura ve své tiskové zprávě.
Tři čtvrtiny dotázaných se rovněž domnívá, že zboží, které se prodává na farmářských trzích, je kvalitnější než výrobky v běžných obchodech. Dvě třetiny Čechů si pak myslí, že je i zdravější. „Celkově tedy platí, že pro většinu českých nakupujících jsou farmářské trhy určitou zárukou potravin, které jsou lepší než jinde a které se dají koupit právě jen na těchto trzích,“
uvedla agentura.
Co se týče cen na farmářských trzích, necelé dvě třetiny respondentů se domnívá, že bývají často předražené. V případě spojení farmářských trhů a biopotravin uvedlo přes 70 % dotázaných, že zboží na trzích nemusí vždy bio. Jak však zároveň upozornila agentura STEM/MARK, to, že výrobky na trzích nejsou vždy v bio kvalitě jim neubírá na oblíbenosti. Databáze farmářských trhů na Vitalia.cz.