Skupiny na LinkedIn vás mohou dostat přímo k cílové skupině. Využijte toho

15. 10. 2019
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Další způsob, jak se na LinkedIn více ukázat a také jej aktivněji používat, představují skupiny. Zjistěte, jak je využít ve svůj prospěch.

Díky skupinám na sociální síti LinkedIn se můžete ukázat a prezentovat jako odborník v oboru, ale také zjistit spoustu informací o tom, co vás zajímá. 

Co je to LinkedIn skupina?

Skupiny na LinkedIn fungují v podstatě jako diskusní fóra. Sdružují komunitu lidí, kteří sdílejí společný zájem. Tito členové zde mohou přidávat nejrůznější příspěvky s anketami, dotazy nebo sdílenými články a podobně. Když jsou aktivní, snadno mohou vybudovat komunitu, získat nové kontakty nebo přímo najít zaměstnání. Skupina tak poskytuje prostor pro interakci s podobně smýšlejícími lidmi.  

Důležité je respektovat rozdíl mezi skupinou a stránkou společnosti. Stránka je profilem a jakousi výkladní skříní společnosti a měla by obsahovat všechny důležité informaci o ní, a to včetně kontaktů a hlavně specifikování vašeho byznysu. Tomuto tématu a zakládání profilu jsme se více věnovali v článku Na nic nečekejte a založte si profil na síti LinkedIn. Na profil můžete sdílet novinky z vaší firmy, propagovat produkty, informovat o nových pracovních místech nebo například sdílet články z firemního blogu. 

Skupiny se naopak nezaměřují přímo na vaši společnost a nejsou přímo určeny k vaší propagaci, ale spíše k budování komunity. A to i v případě, že se jedná o vaši vlastní založenou skupinu. Lidé se do skupin přidávají nejčastěji proto, že se zajímají o její téma. Příspěvky by tak měly mít především vzdělávací charakter nebo podněcovat k diskuzi. Mezi doporučovaný obsah ve skupinách tak patří například vzdělávací e-knihy, cílené otázky, novinky z oboru, infografiky a podobně. 

O e-knihách si můžete více přečíst v článku Máte návštěvníkům webu co předat? Pak vsaďte na bonusový obsah 

Jaké jsou výhody skupin?

Firmy i podnikatelé mohou skupiny na LinkedIn velmi dobře využít. Když najdete relevantní skupiny a aktivně se v nich budete zapojovat, můžete například navázat nové obchodní vztahy s podobně smýšlejícími profesionály, získat cennou zpětnou vazbu nebo se zapojovat do diskuzí a vybudovat si tak pověst odborníka v oboru. Když budete ve skupinách aktivní, můžete si zlepšit jak vaši on-line pověst, tak si udělat jméno v dané komunitě. Díky tomu budete působit důvěryhodně a také rozšíříte dosah vaší značky. 

Díky skupinám také získáváte možnost nahlédnout do vaší cílové skupiny. Když se připojíte do skupin, kde je vaše publikum, pozorováním snadno zjistíte, jaké mají hodnoty a co je zajímá. Sledováním ostatních příspěvků se také můžete naučit nějaké nové dovednosti od ostatních, případně je můžete přímo oslovit s prosbou o pomoc. Položením otázky můžete získat nezaujatý pohled na danou problematiku a navíc dáte členům šanci zazářit. V takovém případě nezapomeňte poděkovat za smysluplné odpovědi. 

Skupiny můžete také využít ke zvýšení dosahu vašich příspěvků. Můžete zde například sdílet články na vašem blogu, pokud máte pocit, že jsou relevantní a odpovídají zaměření skupiny. V kolektivu podobně smýšlejících lidí je také pravděpodobné, že tak někoho oslovíte a získáte například nového obchodního partnera nebo věrného fanouška.  

Aktivní přístup ve skupinách vám může pomoci s budováním osobní značky, o které jsme psali více v článku Udělejte ze sebe celebritu, začněte budovat osobní značku. Víme, jak na to 

Jakou skupinu vybrat?

Skupiny, které pro vás mají největší přínos, se budou týkat vašeho odvětví, pracovní funkce a také geografie. Ideální je spojení těchto parametrů, protože tak můžete získat cenné informace. Mnoho skupin je zaměřeno na hledání a nabízení práce a dále podle profesí. Pokud vaše společnost spadá pod obecnější odvětví, zamyslete se nad asociacemi a přemýšlejte, co by se vám mohlo hodit. Příslušnou skupinu na LinkedIn můžete také najít tak, že se podíváte, v jakých skupinách jsou lídři ve vašem oboru nebo daném odvětví. 

Než se do skupin přidáte, podívejte se na počet členů, seznamte se s jejími pravidly, a pokud je to možné, podívejte se, zda jsou v ní lidé aktivní. Takzvaná mrtvá skupina vám k ničemu neposlouží. Při vyhledávání skupin se v tomto ohledu můžete řídit zobrazením v seznamu skupin – čím vyšší je angažovanost členů, tím je na vyšší úrovni. Myslete také na to, že než se stát členem desítek skupin, je lepší zaměřit se jen na několik málo relevantních a v nich být aktivní a využít je na maximum.  

Tipy na skupiny: 

Jak se zapojit?

Skupiny na LinkedIn neslouží přímo k propagaci společnosti, ale rozhodně se díky nim můžete ukázat. Nejjednodušším způsobem je aktivně se zapojit do dění ve skupině – přidávat komentáře, odpovídat na otázky nebo přinášet členům nějaký zajímavý obsah. Tímto způsobem se mohou zapojit i vaši zaměstnanci – každý se může prezentovat jako odborník právě v tom jeho oboru, ať už jde o zkušeného programátora nebo marketingového manažera. 

Takovým aktivním přístupem si brzy získáte pozornost ostatních členů a vzroste také vaše reputace. Na základě ní pak budete právě vy tím, který zahajuje diskuzi nebo vytváří ankety. Diskuze samotná by měla mít krátký název, obsahovat všechny podrobnosti a hlavně upoutat pozornost. Když takto přimějete lidi k diskuzi, je možné, že tak získáte nová spojení a poznáte nové lidi, se kterými vás pojí profesní zájem a možná mnohem více. Pozor si v tomto případě dejte na specifika dané skupiny a také její pravidla, abyste je zbytečně neporušili. 

Co dál? 

Pokud se stanete členy nějaké skupiny, která je pro vás důležitá nebo třeba prezentuje vaše postoje, můžete si ji přidat na váš profil. Objeví se v pravé části profilu. Návštěvníkům tak ukážete vaše zaměření a také je upozorníte na skupinu a zdůrazníte také smysl pro komunitu. Navíc tím vylepšíte svou pozici ve skupině a zvětšíte důvěryhodnost. 

Chcete-li přidat skupinu na svou firemní stránku, musíte být administrátorem firemní stránky a zároveň členem skupiny, kterou chcete přidat. Na profil společnosti můžete přidat až 3 skupiny. Stačí přejít stránku vaší společnosti, kliknout na Upravit v horní části karty Domů a přejít do části Doporučené skupiny. Tam začnete psát název skupiny, kterou chcete přidat, a pro její přidání kliknete na „Publikovat“ v pravém horním rohu. 


Ukázka zobrazení vybraných skupin na profilu

Pokud to zapadá do vaší marketingové strategie a máte dostatek kapacit, můžete si založit vlastní skupinu a budovat tak svou komunitu. Jejím prostřednictvím se nebudete prezentovat jako myšlenkový vůdce, ale rovnou jako vůdce skupiny. Mějte však na paměti, že je k tomu potřeba odhodlání a hlavně spousta času a práce, aby skupina fungovala a členové se aktivně zapojovali. Podobně to funguje také na Instagramu, jak jsme psali v článku Bez vaší aktivity fanoušky na Instagramu nezapojíte.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).