Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR zahájilo koncem září kampaň k programům Evropského sociálního fondu (ESF). Má za úkol zvýšit informovanost lidí o možnostech, které pro ně tento fond nabízí.
Kampaň s názvem „Inspirováno skutečnými příběhy“ má dva spoty, které se vysílají od 1. října. Diváci je budou moci vídat šest týdnů na kanálu České televize a Primy. Jako inspirace při její tvorbě posloužily příběhy lidí, kterým již ESF pomohl. Cílem je lidi informovat, že je zde tento fond právě pro ně a inspirovat je k podání žádosti, jak uvedla Iva Šolcová, ředitelka Odboru řízení pomoci z ESF.
Široká veřejnost toho o možnostech fondu příliš neví. Podle průzkumu, který si nechalo Ministerstvo práce a sociálních věcí zhotovit, 64 % obyvatel o ESF nikdy neslyšelo. Pokud ano, spojují si jej jenom s pomocí sociálně slabších, což je pouze jedna z více možností, jak prostředky fondu využít. Další významnou alternativou je i podpora vzdělávání a rekvalifikací, což je, vzhledem k dnešní situaci, kdy firmy propouštějí zaměstnance velice aktuální téma. Například Operační fond Lidské zdroje a zaměstnanost, který obsahuje největší objem finanční podpory, touto dobou vyhlašuje několik výzev pro předkládání projektů. Čtěte více: Jak být úspěšný při získávání dotace