Bla bla bla ...
Je zajímavé, že u mnoha zboží mají všechny velké eshopy u konkrétního modelu na korunu stejné ceny (přímo v jejich eshopech, ne nějaké nesmysly z Heureky). Tenhle trend lze pozorovat už dlouho. Nabídka se liší pouze tím, co vám k tomu dají navíc, například k fotoaparátu karta, druhá baterie, power banka atd. Ale cena, ta je stále naprosto stejná. Zváštní jak se všichni shodnou u tolika položek :-)
Ohledně "slev", například v Polsku běžně koupíte stejný objektiv za cenu o 30% nižší než v ČR a to bez slev. Takže prostor tu je, vše ostatní jsou jen kecy.
Jde i o cenovou politiku výrobce, který uvede, za jakou nejnižší cenu má obchod prodávat, aby se zachovala prestiž značky. Proto ty stejné ceny, každý eshop pak volí tu nejnižší hladinu. Nic divného. Ne každý prodejce může odebrat najednou tisíc kusů a mít tak nejvyšší marži, tímto si výrobce hlídá, aby produkt nebyl nabízen jen giganty, ale i menšími shopy, které se mnohem víc věnují zákazníkovi a také o produktu ví vše. Mám také rodinný eshop a zákazníky máme právě díky tomu a nerozhoduje tedy cena, ale péče o klienta, znalost problematiky kolem zboží a vstřícnost ke každému, čímž se buduje věrná klientela a win_win je na obou stranách. Tohle operátor u gigantu se zákazníkem neumí.
Takže "prestiž značky" je v okolních zemích zřejmě nižší než v ČR :-) To se týká hlavně oblečení, které je tu násobně dražší. Proto se některým eshopům vyplatí nakupovat jako běžný zákazník v UK, dopravit to do ČR, kde je to nakonec o polovinu levnější a přitom na tom ještě vydělají. Všichni kdo se na prodeji v UK podílí tam mají výrazně vyšší platy.
Nějaká další pohádka?