Slevové šílenství pokračuje, Black Friday vystřídá Cyber Monday

27. 11. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shuttertock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Ačkoli je Black Friday v Česku pod taktovkou e-shopů, některé obchody na tuto akci naváží dalším slevovým svátkem – Cyber Monday.

Ačkoli v řadě tuzemských obchodů stále ještě probíhá Black Friday, některé e-shopy se již připravují na další navazující slevovou akci, na Cyber Monday. Oproti původní americké verzi si však tuto akci upravují po svém.

Čtěte také: 25 miliard korun se letos protočí v českých e-shopech. Zítra je Black Friday

Black Friday je v Česku pod taktovkou e-shopů

Ilustrační obrázek
Autor: www.shuttertock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Black Friday je již i v Česku v plném proudu. Původně se sice jedná o marketingový svátek, který je převzat z amerických kamenných obchodů, v české podobě ale hlavně jde o slevy v online obchodech. V České republice nejsou Black Friday ani Cyber Monday tak zavedenou značkou jako v západní Evropě. Přesto vnímáme snahu českých e-shopů, na rozdíl od lokálních kamenných obchodů, se k této původně americké tradici přidat. Letos se tak slev na Black Friday zúčastní rekordní počet našich internetových prodejců, komentoval Jan Vetyška, šéf Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Do Black Friday se navíc letos zapojili i další e-commerce podnikatelé, například největší český vyhledávač slev Skrz.cz. Dnes nabízíme ve spolupráci s partnery okolo 150 vybraných zlevněných produktů od elektroniky a domácích spotřebičů přes módu až po hračky. Do Black Friday budou na Skrz.cz zařazeny jen produkty za nižší cenu, než za kterou je prodejce standardně prodává, a to i pokud jsou zrovna ve slevě. Výše slev se bude pohybovat od 10 až do 90 %, uvedl serveru Podnikatel.cz Petr Kováčik, ředitel Skrz.cz.

Čtěte také na Lupa.cz: Black Friday 2015: velký seznam českých e-shopů se slevami

Jak vypadá Black Friday u velkých e-shopů

Výrazné slevy letos nabízí desítky e-shopů, včetně velkých hráčů na trhu. Každý z obchodů ale pojal akci jinak. Například obchod CZC.cz odstartoval Black Friday až dnes a potrvá až do neděle, či vyprodání zásob. Přestože se ale obchod chlubí „slevami až 80 %“, u řady zboží ukazuje slevy nikoli v procentech, ale v korunách. Zlevněné produkty nabídne CZC.cz ve všech hlavních kategoriích počínaje notebooky, mobilními telefony a tablety přes televize a herní konzole až po příslušenství a další elektroniku.

Mall.cz oproti letos zlevnil v rámci Black Friday pouze top 75 produktů. Slevy se pohybují v řádu desítek procent a dosahují až 80 %. Akce u Mall.cz trvá od čtvrtka a skončí až v pondělí. Po úspěchu loňské akce Mall.CZ spojí Black Friday se Cyber Monday a akce poběží od čtvrtka až do pondělí, doplnila pro Podnikatel.cz Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz.

Alza.cz pak odstartovala Black Friday již v pondělí a celkem bude probíhat 7 dní, do nedělní půlnoci 29. listopadu 2015. Slevy dosahují až 80 % a zahrnují produkty napříč celým sortimentem Alzy, tedy nejen elektroniku, ale také domácí spotřebiče, hračky, parfémy, šperky, sportovní potřeby, drogerii a elektronický obsah.

Čtěte více: E-shopy lákají na Black Friday, nabídnou až 80% slevy. Hitem je elektronika

E-shopy pokračují Cyber Monday

Právě Alza.cz ale avizuje, že na Black Friday naváže Cyber Monday. V USA, odkud tato akce pochází, jde o akci e-shopů, které slevami navazují na Black Friday kamenných obchodů. Vzhledem k tomu, že Black Friday je v českém podání už v režii e-shopů, většina z nich Cyber Monday „neslaví“. Výjimkou je již zmíněná Alza.cz, která ovšem pojme Cyber Monday po svém. Alza.cz totiž v jeho rámci nabídne slevy nejpopulárnějších IT produktů a elektroniky. V rámci Cyber Monday zlevní Alza především počítače, notebooky, mobilní telefony a elektroniku. Slevy budou dosahovat až 70 %. Ve skladech Alzy je již připraveno více než 22 tisíc kusů produktů, které si zákazníci v Čechách i na Slovensku budou moci koupit za výhodné ceny. Akce potrvá, stejně jako v případě Black Friday, po celý týden, uvedla Šárka Jakoubková, mluvčí Alza.cz.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).