Česká obchodní inspekce se v rámci své kontrolní činnosti zaměřuje také na diskriminaci spotřebitelů ze strany obchodníků. Ve 2. čtvrtletí tohoto roku provedla 134 kontrol a podezření na některou z forem tohoto nežádoucího jednání zjistila ve 3 případech.
Vedle prověřování, zda nedochází ze strany prodávajících k některé z forem diskriminace spotřebitelů, bylo součástí kontrol ověřování dodržování dalších právních předpisů.
Psali jsme: Ostuda české gastronomie: Nesmyslné poplatky pro cizince či okrádání při vracení
Různé podoby diskriminace ze strany obchodníků, za které padaly pokuty.
- na webových stránkách obchodního řetězce byla uvedena informace o možnosti registrace, do jím provozovaného věrnostního programu, pouze pro osoby starší 18 let,
- bylo zjištěno rozdílné stanovení cen vodného pro obyvatele s trvalým pobytem ve výši 25 Kč/m3 a pro obyvatele s jiným než trvalým pobytem ve výši 50 Kč/m3
- spotřebiteli byl provozovatelem inzertního serveru smazán inzerát, ačkoliv inzeráty jiných inzerentů s obdobným textem smazány nebyly.
Čtěte také: Na srovnávačích najdete nižší ceny než v e-shopech. Je to fér?
V souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním, právní moci 3 pokuty v celkové výši 175 000 Kč. Všechny 3 pokuty se vztahovaly ke kontrolám provedeným v roce 2019.