“Šmejdi” dostali za předváděcí akce pokuty za 11 milionů korun

12. 12. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Zákon o ochraně spotřebitele se zpřísnil, senioři však před nátlatky předváděcích firem dostatečně ochráněni nejsou. Svědčí o tom uložené pokuty.

Pokuty pro “šmejdy” jsou za více než 11 milionů korun. Přitom zákon o ochraně spotřebitele prošel v průběhu posledních dvou let výraznými změnami.

Na trhu stále působí společnosti, které na klamání seniorů a porušování zákonů postavily svoji podnikatelskou strategii. Proto i ve třetím čtvrtletí bylo zjištěno porušení právních předpisů více než z 65 procent. Právní moci nabylo 51 pokut za více než 11 milionů korun, to jsou však souhrnná čísla za sankce při kontrolách z let 2014 až 2016. Nejvyšší pokutu v částce 2,5 milionů obdržela společnost IQ TELESHOPPING s.r.o.

Čtěte také: „Šmejdi“ si nedají pokoj. Přišli s novými triky, jak opět obejít zákon

Ta mimo jiné použila nekalé obchodní praktiky, kdy řádně neinformovala spotřebitele o podmínkách reklamace a neoznámila nebo nepodala oznámení o konání akcí ve stanoveném termínu, nebo oznámení neobsahovalo zákonné náležitosti, jako jsou například místa a časy konání akcí.

Druhá nejvyšší sankce byla uložena společnosti Sweet Garden s.r.o. Zaplatí pokutu ve výši 1 400 000 za nekalé a klamavé praktiky, kdy obchodníci po spotřebiteli záměrně požadovali např. vrácení zboží na vlastní náklady, uhrazení případného poškození zboží při vrácení až do výše 50 procent.

Čtěte také: Šmejdi v dodávce energií mají od ledna smůlu, ze smluv se dá snadněji vyvázat

Za 3. čtvrtletí letošního roku provedla ČOI celkem 46 kontrol. Předmětem bylo odhalování používání zakázaných nekalých obchodních praktik, včetně agresivních. Porušení zákona bylo prokázáno ve 30 případech. Nejvíce prohřešků bylo v Praze a Středočeském kraji, kde ostatně proběhlo i nejvíce kontrol.


Autor: ČOI

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).