„Šmejdi“ mají další fintu. Takhle se dobrý byznys opravdu nedělá

31. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Opět byznys, ze kterého si příklad rozhodně neberte. „Šmejdi“ přichází s další taktikou. Tentokrát nutí k nákupu prostřednictvím výher.

Na scéně se objevila další firma, která přichází s praktikami šmejdů. Své potenciální zákazníky, mezi kterými jsou ve velké většině opět senioři, láká na falešné výhry. Háček je v tom, že aby výhru mohli získat, musí nakoupit nabízené zboží, které je většinou předražené.

Čtěte také: “Šmejdi a jejich předváděčky” pod větším drobnohledem

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Dovolená u moře nebo televize, takové výhry mají přilákat k nákupu předraženého zboží na předváděcích akcích, pořádaných společností IQ Teleshoping. Nejen že slíbenou výhru zákazník nedostane, problémy přichází také v momentě, kdy si nákup rozmyslí. V sídle společnosti totiž nikdo není a zboží není kam vrátit.

Čtěte také: Přímí prodejci vzkazují: „Nejsme žádní šmejdi“

U IQ Teleshopping se přesně ukazuje, proč je obtížné získat zpět desítky tisíc korun za nechtěné, předražené zboží. Je těžké uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. V sídle společnosti není nikdo k zastižení, vracené zboží si nikdo nepřebírá a obchodník se pravidelně přejmenovává a mění sídlo, právník společnosti dTest Lukáš Zelený.

Česká obchodní inspekce už firmě vyměřila tři pokuty za celkem 300 tisíc korun.  Od začátku letošního roku jsme provedli u této společnosti 46 kontrol a kromě dvou případů vždy s porušením zákona, říká Mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Fiktivní adresa firmy

Stovky společností na jednom místě. Mezi nimi i IQ Teleshoping. Pokutovaná společnost má sídlo na fiktivní adrese na Praze 1, kde je jednou sekretářkou zastupována stovka dalších. Centrum metropole volí dalších 1700 společností z jednoho jediného důvodu. Chtějí se tak vyhnout kontrolám finančních úřadů. Podle statistiky totiž vychází na podnikatele se sídlem na Praze 1 jednou za 105 let.

Čtěte také. Vyplatí se mít sídlo v Praze? Zeptali jsme se na výhody a nevýhody odborníků

Jak už jsme však na serveru Podnikatel.cz informovali, podnikatelé, kteří využívají virtuální sídlo své firmy, jsou a stále budou pod přísnějším drobnohledem finančních úřadů. 

Více čtěte. Využíváte virtuální sídlo? Připravte se na přísnější kontroly finančních úřadů nebo Tisíce pražských firem bude daňově “vystěhováno”, a to bez šance na odvolání

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).