Šmejdi přichází s další taktikou. Nemáte ani zboží, ani peníze

30. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: http://www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Organizátory předváděcích akcí zpřísněné kontroly nezastavily. Neakceptují odstoupení od smlouvy. Vrácené zboží převezmou, peníze však nevrací.

Stížnosti na aktivity organizátorů předváděcích akcí neberou konce. Případů, kdy byli senioři na předváděcích akcích poškozeni, neubývá. Spotřebitelé si nyní nejvíce stěžují na to, že společnosti odmítají přebírat oznámení o odstoupení od smlouvy i vracené zboží a nekomunikují, uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Čtěte také: “Šmejdi a jejich předváděčky” pod větším drobnohledem

Ilustrační obrázek.
Autor: http://www.isifa.com

Šmejdi ve svých nekalých praktikách nekončí. 

Nejvíce kritiky spadá na tyto dvě společnosti: Spokojená domácnost, s. r. o. a Fontisol perfect style, s. r. o. První ze společností nekomunikuje vůbec, druhá odmítá přebírat dopisy s odstoupením od smlouvy. Přebírá pouze vrácené zboží. Ale vzhledem k tomu, že se spotřebiteli dále nekomunikuje, ti poté nemají ani zboží, ani peníze.

Nový občanský zákoník říká, že odstoupení od smlouvy se za doručené považuje třetí pracovní den po odeslání.Jestliže obchodník nereaguje, spotřebitel má jedinou možnost, domáhat se svých peněz soudně.

Čtěte také: Přímí prodejci vzkazují: „Nejsme žádní šmejdi“

Jestliže je kupní smlouva kupní smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, zákon umožňuje od smlouvy do 14 dnů odstoupit bez uvedení důvodu a jakékoli sankce. O právu na odstoupení od smlouvy musí podnikatel spotřebitele písemně poučit. Pokud tak neučiní, platí pro kupní smlouvy uzavřené po 1. lednu 2014 lhůta delší, a to jeden rok a 14 dnů. Jestliže během této lhůty podnikatel zjistí své pochybení a spotřebitele dodatečně poučí, běží od okamžiku poučení běžná 14denní lhůta, vysvětluje Zelený.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).