Sociální sítě likvidují pracovní morálku. Zaměstnanec k nim utíká po půl hodině

26. 7. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Kontrola e-mailů, co nového se šíří po sociálních sítích nebo psaní zpráv. To všechno vaše zaměstnance odvádí od práce. A to častěji, než byste chtěli.

Lákadel, která mohou vaše zaměstnance rušit během pracovní doby, je celá řada. Od mobilního telefonu pro psaní zpráv nebo hraní her, po sociální sítě.

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti RescueTime, kterého se zúčastnilo přes 50 000 lidí, tohle digitální rozptýlení způsobuje, že se zaměstnanci nejsou schopni soustředit na práci více jak půl hodiny v kuse. Týká se to téměř poloviny oslovených respondentů.

Psali jsme: Zakazujete zaměstnancům surfování na internetu? Za porušení je lze vyhodit

Jak se ukázalo, zaměstnanci, kterým to povaha jejich práce umožňuje, kontrolují příchozí emaily a novinky na sociálních sítích nebo píší zprávy každých šest minut.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Odborníci se shodují, že čím dál více zaměstnanců v kancelářských profesích ovládá tzv. multitasking neboli schopnost řešit více úkolů najednou. Tzv. multitasking spočívá například v tom, že si při psaní emailu zaměstnanci odskočí zkontrolovat svůj Facebook, podívat se do kalendáře, a pak se vrátí zpět k rozepsanému emailu. Ale právě to brání zaměstnancům dosáhnout jejich nejvyšší výkonnosti.

Psali jsme: Místo práce celý den na Facebooku. Jak vyhodit nepohodlného zaměstnance

Pokud řešíme více úkolů najednou, dochází k tříštění naší pozornosti. Tím, že náš mozek musí zvládat koordinaci více věcí souběžně, ztrácíme schopnost myslet do hloubky a kreativně. Zvládneme tak sice více úkolů najednou, nicméně daleko méně kvalitně, říká Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica.cz zaměřující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. 

skoleni_8_1

Zaměstnavatelé, zaveďte pravidla a nastavte priority

Rychlejší komunikace prostřednictvím zpráv a emailů sice nahradila rušivé telefonní hovory na pracovištích, ale její využití tak ztrácí efekt. Zaměstnanci totiž používají v průměru čtyři aplikace pro texty, telefonní hovory, webové schůzky, skupinové chaty či videokonference. Zaměstnavatelé musí pomoci svým zaměstnancům naučit se ovládat veškeré digitální požadavky ve smyslu stanovení priorit. Manažeři mohou pracovníkům pomoci stanovit, jak často kontrolovat zprávy, které příchozí zprávy vyžadují okamžitou odpověď a které mají nízkou prioritu, radí Kodenková.

V souvislosti s tím se ale nabízí otázka, zda vlastně může zaměstnavatel kontrolovat emailovou komunikaci zaměstnanců. Odpoví na to dřívější článek Může zaměstnavatel kontrolovat e-maily a sledovat online aktivitu zaměstnanců?

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).