Sociální sítě, jakožto prostředník kontaktu se zákazníkem, se stále vyvíjejí. Nejinak tomu bude i v roce 2015. Co všechno Facebook nebo Twitter nabídnou, to se zatím můžeme jen domnívat. Poodhaleno je zatím jen několik novinek. Jisté je, že marketéři by další zdokonalení uvítali. A jaké konkrétně? Především možnosti video reklamy.
Jestli něco na Facebooku postrádáme, je to hlavně větší možnost práce s video formáty,
odpovídá na otázku, co by v novém roce uvítal na sociálních sítích, Jakub Turner, Key account manager společnosti Sun Marketing. Kroky k tomu už udělal Twitter. Jeho video reklama prochází beta testováním a tento formát lze dokonce už nyní otestovat pomocí Twitter Cards. Twitter bude muset nabídnout lepší cílení a mobilní video reklamy. Když se bavím s jeho zaměstnanci, často mi přijde, že jim chybí drzost, nadřazenost, agresivita a inovativnost, která je vlastní Facebooku a dalším novým sociálním sítím. A to je jednou může zabít,
říká Robert Němec, CEO společnosti RobertNemec.com a Petr Volf, CEO agentury Besocial.cz dodává: Celkově bychom uvítali větší počet uživatelů, odstranění překážek pro české inzerenty a možná snížení minimálního rozpočtu na kampaň, díky kterému by bylo možné rozsáhlejší testování.
Vedení Twitteru by mělo skutečně zabrat, protože tato sociální síť je pod dvojím tlakem. Na jednu stranu se dostává do stále hlubší finanční ztráty, na druhou stranu ji pak v počtu aktivních uživatelů předběhli Google+ a Snapchat, v některých segmentech pak i Instagram. I Tumblr nebo Pinterest dnes rostou rychleji než Twitter.
Mnohem silnější Facebook plánuje přijít s novinkou, která už funguje v jeho domovské zemi. Jsou jím geolokační formáty reklamy. Tento formát má pomoci vytvářet lokální komunity zákazníků, kteří budou informováni o všem, co se v jejich okolí děje. Reklamní sdělení se budou uživatelům objevovat přímo na displejích jejich mobilů například při procházce po nákupní zóně a měla by být individualizovaná podle předvolených zájmů a preferencí. Spuštění této služby v Česku zatím není přesně datováno.
Jste odborník na oblasti, které se týkají byznysu? Registrujte se do databáze odborníků serveru Podnikatel.cz a podílejte se tak na zkvalitňování obsahu serveru Podnikatel.cz. Registrovat
Inzerenti dlouho postrádali možnost, jak na této síti omezit frekvenci zásahu. I když Facebook přišel s Reach & Frequency kampaněmi, je stále co zlepšovat hlavně na straně doručení zadaných kampaňových parametrů. Osobně bych očekával také další zdokonalování statistik nebo analytických nástrojů pro možnosti vyhodnocování efektivity reklam,
dodává Tomáš Seryj, online marketing specialista Facebook-poradce.cz. Honza Páv, expert na social media agentury H1.cz/GroupM postrádá lepší řešení pro e-commerce. I když se už objevily nástroje jako remarketing nebo sledování konverzí, Facebooku by se mohlo podařit přesunout rozhodování o nákupu přímo na sociální síť. A dalo by se na ní i přímo platit. S takovým řešením by jistě přišly i reklamní formáty, které by nákupní rozhodování podpořily. Předpokládá se, že Facebook se proto bude snažit vytěžit více z propojení s dalšími službami, které jsou v jeho vlastnictví. Mluví se zejména o Instagramu, protože po jeho akvizici ještě Facebook naplno nevyužil jeho marketingový potenciál.
Sociální sítě nás markeťáky určitě v příštím roce v klidu nenechají. Osobně například čekám na chvíli, kdy se Facebook začne více snažit neodvádět uživatele pryč ze svého prostředí. Ať už je to zmiňované Pay tlačítko, nebo třeba zobrazení odkazovaného článku přímo na Facebooku. Prostě vše pro to, aby uživatel trávil na Facebooku samotném ještě více času,
doplňuje Jenda Perla, poskytovatel SocialMediaSkoleni.cz