Sociální sítě ušité na míru firmám? Skvělý podnikatelský záměr

3. 2. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Společnost Gartner předpovídá, že v roce 2014 sociální sítě nahradí e-mailovou komunikaci mezi podnikovými uživateli. Podniky zároveň hledají aplikace, které vytvoří mikroblogovací systém pro interní komunikaci. Češi, probuďte se! Toto je příležitost, jak rozjet svůj originální byznys.

Zajímavou studii přinesla společnost Gartner. Podle ní sociální sítě nahradí do roku 2014 e-mailovou komunikaci až pro pětinu zaměstnanců. Firmy se podle této studie stále více zajímají o služby typu Twitter a Facebook, které berou velmi vážně. Začínají hledat aplikace, které rozšíří možnosti těchto sociálních sítí také pro interní potřeby podnikových uživatelů. Tyto aplikace by samozřejmě musely splňovat požadavek na dostatečné zabezpečení.

Tyto nové informace, které pro nezasvěcené do sociálních sítí jsou spíše sci-fi, můžou jednoznačně rozhýbat nový druh byznysu. Na trhu je evidentně díra, firmy už neberou sociální sítě na lehkou váhu. Vždyť jejich zaměstnanci stráví v průměru až půl hodiny surfováním na internetu, které nemá s jejich prací nic společného, což vyplývá z průzkumu stavu informační bezpečnosti společnosti Ernst & Young. Čtěte více: Většina firem sleduje aktivity svých zaměstnanců na internetu

A na vině je ve většině případů Facebook, který Češi naprosto milují. Vždyť nedávno počet českých uživatelů Facebooku překročil dva miliony uživatelů a jejich počet se za půl roku více než zdvojnásobil. Reálný počet uživatelů však ve skutečnosti může podle některých odhadů dosahovat až tří milionů uživatelů a to je slušné číslo, které rozhodně nemůže nechat firmy chladné. Osekávat zaměstnancům přístup na internet je účinné, může to značně ulehčit již tak přetíženým firemním linkám. Nicméně Češi si vždy najdou cestu, jak získat přístup ke své oblíbené aplikaci, kterou mohou bez problémů používat i v stále častěji používaných chytrých telefonech (smartphones).

A jsme zase u toho, Češi se budou v sociálních sítích rozrůstat jako houby po dešti a toho se musí jednoznačně využít. Pokud někdo právě teď na tím mávl rukou, dělá chybu. Rozhýbat byznys napojený na sociální sítě, který využije poptávky firem, vyslyší jejich potřeby a zároveň potřeby jejich zaměstnanců, má předem vyhráno. Bude to však chtít slušný podnikatelský záměr, který vezme v potaz všechna pro a proti, zahrne do toho typické české vlastnosti a vyhoví požadavkům na bezpečnost ze strany firem. A zde může nastat kámen úrazu. Stále častěji se ozývají hlasy, že ne všichni uživatelé sociálních sítí jsou v užívání této služby natolik zběhlí, aby si dokázali své soukromé informace dostatečně ochránit a to i přesto, že jim to daná platforma nabízí.

Stalo se již dost případů, kdy unikly z profilu významných osobností na Facebooku informace, které veřejnost nikdy neměla spatřit. Důvod? Uživatel si ani nedokázal zamknout na svém profilu Zeď, takže byla přístupná všem registrovaným uživatelům Facebooku. Jak ale tedy dostatečně zabezpečit firemní aplikace využívající podobné platformy natolik, aby se citlivé údaje nedostaly mimo firemní síť? To už je na právě na vás. Čtěte více: Navzdory recesi podniká už každý pátý Čech

Pokud máte dobrý nápad, vyznáte se v problematice sociálních sítí i v informační bezpečnosti firem a máte do začátku slušný kapitál, začněte honem rychle přemýšlet nad tím, jak svůj nový byznys nastartovat. Máte na to už jen necelé čtyři roky.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).