Trendy v oblasti vzdělávání finančních profesionálů se začínají měnit. Stále více z nich upřednostňuje formu e-learningu, oproti předchozímu roku jejich počet narostl o 11 %. Uvádí to materiál světové asociace profesních účetních ACCA nazvaný Průvodce vzdělávacími trendy v oblasti financí 2009 (The 2009 Employer Guide to Training Trends in Finance).
Ve zprávě ACCA se uvádí, že příklon k e-learningu především způsobují návyky na sociálních sítích (Facebook, Linkedln apod.) Jsme svědky vlivu sociálních sití na preference v oblasti profesního rozvoje. Náš průzkum ukázal, že sociálním sítím a blogování nyní lidé věnují více času než například emailu. Tento posun se promítá také do priorit při vzdělávání,
uvádí Jamie Lyon, spoluautor studie.
ACCA se v průzkumu rovněž zaměřila na oblasti, ve kterých by se chtěli finanční profesionálové nejvíce zlepšovat. Respondenti ve střední a východní Evropě nejčastěji uváděli rozvoj vyjednávacích schopností (37 % oproti 23 % globálně) a řízení konfliktních situací (31 % oproti 21 % globálně). Čtěte více: E-learningové vzdělávání jako cesta ke snižování nákladů?