Svaz obchodu žalobu na zemědělce zatím nepodá, pomohlo tomu dnešní jednání s šéfem resortu zemědělství

10. 7. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Ministr zemědělství Jakub Šebesta se dnes setkal se zástupci obchodních řetězců. Výsledkem jednání je příslib řetězců, že budou hledat formy, jak rozšířit možnosti prodeje českých potravinářských výrobků, a to i cestou přímých dodávek regionálních specialit od zemědělců.

Šéf resortu zemědělství ochotu šéfů řetězců ocenil: Obchodníci jsou ti, kteří nejlépe znají své zákazníky, pro které jsou mimo jiné produkty zemědělské výroby určeny. Proto je nezbytné, aby se na diskusi, která má nalézt nástroje na zmírnění krize, podíleli se společně se zemědělci a výrobci potravin, upozornil ministr Šebesta.

Narážel tak na nedávné demonstrace, při kterých zemědělci zablokovali hlavní silniční tahy na protest proti nízkým výkupním cenám mléka. Protesty nakonec vyústily v ostrou slovní přestřelku mezi zemědělskými organizacemi a Svazem obchodu a cestovních ruchu (SOCR ČR), který ještě v úterý zvažoval žalobu na zemědělce za šíření nepravdivých informací: Opakované útoky představitelů Agrární komory ČR a Zemědělského svazu na maloobchod v ČR bude zřejmě Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR řešit soudní cestou, pohrozil svaz ve svém tiskovém prohlášení. Jak řekl business serveru Podnikatel.cz prezident SOCR ČR Zdeněk Juračka, žaloba již není na pořadu dne. Přestřelka probíhala především přes média. My chceme najít konstruktivní řešení a zasednout ke kulatému stolu, abychom si vše osvětlili. Proto jsme dnešní jednání s panem ministrem uvítali, řekl serveru Juračka.

To ostatně potvrdil i Jakub Šebesta: Dnešní jednání je důkazem toho, že konstruktivní diskuze je jedinou cestou, jak najít východiska a zmírnit dopady ekonomické krize na české zemědělství, uvedl ministr zemědělství. Prezident SOCR ČR však upozornil, že ze současné situace chtějí řetězce sice hledat východiska, nikoliv však na úkor obchodu: Pověst obchodu jsme připraveni dál bránit, uzavřel Zdeněk Juračka.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).