Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) vytvořilo společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium Kodex nediskriminujícího podnikatele. Podnikatelé tak mohou vyjádřit svoji vůli k etickému přístupu ke spotřebiteli. Podle koordinátorky projektu jany Pospíšilové se může ke kodexu přihlásit jakýkoliv podnikatel, který úspěšně projde testem v kurzu na internetu či semináři a zaváže se respektovat obsah kodexu. Podnikatel získá samolepku, kterou může zveřejnit ve své provozovně nebo na internetu a která bude pozitivním signálem pro spotřebitele.
Podle SOS přinese podnikateli, který se ke kodexu přihlásí, konkurenční výhodu před ostatními podnikateli. Přináší spotřebitelům informaci, že podnikatel dodržuje zásady rovného zacházení, a umožňuje snazší orientaci mezi podnikatelskými subjekty.
Kontrola dodržování kodexu má probíhat na základě zpětné vazby od spotřebitelů, kteří zasílají SOS své dotazy a zkušeností.