V Praze přituhuje souboj mezi přepravními aplikacemi, pomocí kterých si cestující mohou objednat řidiče. V případě Uberu se jedná o nelicencované řidiče, Taxify a Liftago naopak využívá služeb řidičů s platnou licencí pro přepravu osob.
Zda je přeprava legální, cestující příliš neřeší a jejich přízeň se snaží aplikace získat novými cenami i službami. Přinášíme proto výběr novinek, s kterými se můžete u aplikací určených pro přepravu osob setkat.
Čtěte také: Uber v ČR nabízí partnerskou smlouvu. Firmy řidiče zaměstnávají. Je to taxi?
Taxify
Aplikace Taxify je zatím ze všech tří soupeřů nejmenší, ale dokáže konkurovat cenou. Nově jezdí v Praze za 9,90 Kč za kilometr + 4 Kč za minutu jízdy a k tomu za nástupní sazbu 30 Kč. Přitom maximální tarif taxi se v Praze pohybuje kolem 28 Kč, průměrná cena za kilometr u běžného taxi je pak 20 Kč za kilometr.
I když Taxify má podporu pro firemní zákazníky, v současné době se chce v Česku soustředit především na retailový trh, a proto připravuje i další novinky. Ty zatím s ohledem na konkurenci komunikovat moc nechce.
Výhodou u Taxify, na rozdíl například u aplikace Uber, je informace o tom, že lidé si mohou vybrat, zda budou platit hotově či platební kartou. Navíc pokud platební kartu zadají, mohou ji kdykoli smazat. To neplatí u Uberu. Jakmile do aplikace je nahrána platební karta, nejde smazat. Jediným řešením je její přehrání kartou novou. Obě aplikace však garantují, že k údajům u karet nemají přístup. Platby probíhají přes virtuální platební bránu, kterou zákazník nepostřehne, data o platebních kartách jsou v bezpečí a neodesílají se k nám na server,
potvrdil serveru Podnikatel.cz Roman Sysel, Country Manager Taxify pro Českou republiku.
Uber
Jak již bylo řečeno, Uber využívá v rámci své platforma UberPOP nelicencovaných řidičů. Proto se také snaží na sebe upozornit řadou marketingových akcí, ať už to bylo rozvážení koťátek, které si mohli zákazníci adoptovat, nebo odvoz do restaurace a gurmánský zážitek zdarma. Většinou se jedná o jednorázové akce pro přilákání nových zákazníků.
Ty chce Uber oslovit i sníženou cenou za jízdu po Praze. Nově si účtuje 11 Kč za kilometr + 4 Kč za minutu jízdy a k tomu základní taxu 27 Kč. Uber je v Praze dlouhodobě ziskový a snížení cen vnímáme jako přirozenou součást naší dlouhodobé pro-růstové strategie. Zlevnění je dobrou zprávou pro všechny uživatele – cestující i partnerské řidiče,
říká Barbora Polachová, marketingová manažerka Uber Praha.
I přes snížení cen je však Uber dražší než Taxify, s kterým jezdí profesionální řidiči.
Liftago
Liftago je českou aplikací, která funguje na trochu odlišném způsobu než Taxify a Uber. Cestující si totiž může přímo sám vybrat za jakou cenu a s jakým řidičem cestu absolvuje. Liftago je takovým taxi tržištěm, v němž si lze o řidičích udělat obrázek i podle hodnocení, které se zobrazuje ještě před výběrem konkrétního řidiče.
Protože cena může být pokaždé odlišná, podle toho, jakou nabídku taxikáři pošlou, snaží se Liftago přicházet s novými službami. Jednou z nich bude do budoucna i sdílení taxíků. V jednom autě se tak sveze více lidí, díky čemuž cestující ušetří: Koncept sdílení taxíků musí mít však podporu v zákoně, kde bude definována tzv. městská spolujízda, která by nebyla výdělečná (nekonkurovala taxíkům), ale vytěžovala by auta v dopravě,
přibližuje nový koncept Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago.
Ten zároveň doplnil, že Liftago spustilo nově i službu pro firemní klienty, kterým umožňuje přidat zaměstnancům do Liftaga možnost platby „na firmu“. Zaměstnavateli tak snižujeme administrativu jednoduchým společným účtováním a přehledem jízd za firmu. Máme cca 200 zájemců z řad malých i velkých firem,
doplnil Krátký.