Agentura CzechTourism zveřejnila podmínky soutěže na novou destinační značku České republiky, která se tak změní takřka po deseti letech. Nové logo by mělo graficky i textově vystihnout podstatu České republiky jako zajímavé turistické destinace. Agentura CzechTourism tak reaguje na názor turistů, že stávající logo je oproti ostatním zemím velmi konzervativní.
Na vypracování návrhů mají tvůrci přesně jeden měsíc. Výherce pak vybere patnáctičlenná porota složená ze zástupců státní správy i marketingových a grafických odborníků. Odbornou veřejnost v porotě zastoupí například lektor Vysoké školy ekonomické a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš, ředitelka Designbloku Jana Zielinski, předseda sdružení Unie grafiků Zdeněk Sládek nebo šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Autor vítězného loga navíc obdrží jeden milion korun.
Chceme, aby soutěž byla plně transparentní, naším zájmem je, aby se do ní přihlásilo co nejvíce uchazečů a porota mohla vybírat z kvalitních návrhů. V nedávné době změnilo úspěšně své logo například Slovinsko, Maďarsko či Německo a pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme se vydat stejnou cestou,
uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Nové logo bude zveřejněno na začátku prosince. Kompletní zadávací dokumentaci k soutěži, stejně jako termíny odevzdávání zpracovaných návrhů, lze nalézt na webové stránce agentury.
Destinační značky některých zemí