Průzkum: Špatná péče o zákazníky přináší ztráty

25. 5. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Analytická agentura Datamonitor/Ovum zpracovala pro společnost Genesys průzkum, který hodnotí ztráty světových ekonomik způsobené nespokojenými zákazníky. Průzkumníky zajímalo, o kolik peněz jednotlivé ekonomiky přijdou tím, že nespokojení zákazníci (ti, kterým firmy a státní úřady poskytnou špatnou péči) upustí od dalšího nákupu produktů nebo služeb. Průzkumu se účastnilo na devět tisíc spotřebitelů z šestnácti hlavních ekonomik Severní a Latinské Ameriky, Evropy a Asie.

Naštvaní zákazníci stojí hlavní ekonomiky světa 338,5 miliardy dolarů, zní shrnutí celého průzkumu. Nejvíc stojí nespokojenost zákazníků Spojené Státy, Čínu a Brazílii. Česko se umístilo na patnácté příčce s potenciálními ztrátami přesahujícími 19 miliard korun. Nejhůř o zákazníky podle průzkumu pečují státní úřady a telekomunikační společnosti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).