Myslim ze OSVC se da rozdelit do 3 skupin:
1 - OSVC kteri priznavaji 95% jsou cestni a nedelaji svarc - to je treba i IT/remeslnik, ktery ma sice obrat 50-60 tis mes, ale ma i svoje naklady, (kancelar, pocitac, skoleni, reklama, nabidky, nezaplacene faktury atd..) a to muze byt dost rychle 15-20 tisic, no a cisteho je na tom ca 30-45 kde tedy zaplati pausalni dan 6 tisic... Nutno zde zamyslet ze plati minimalni dan i kdyz by nahodou nevydelal! V takovem pripade si nemyslim, ze zvyseni neni na miste.
2 - OSVC ktere delaji na svarc. V podstate stejne co OSVC cislo 1 ale s tim, ze tech 15-20 tisic na nakladech plati jeho zamestnavatel... On se tedy veze na systemu a mel by byt zamestnan...
3 - OSVC typu remeslnik co dela 50% na fakturu a zbytek bez. Tento OSVC zaplati minimum a zbytek mu jde do kapsy, takze danovy unik...
No a ted si vezmeme jak zasahne zvyseni dani kazdou skupinu:
1 - zasahne hodne, protoze on priznava vse, nedela svarc takze ma i realne naklady a zvyseni pro nej je hon na carodejnice a nespravedlivy trest...
2 - zasahne jen trochu, protoze nema ostatni naklady, tento clovek se "veze" a mel by byt nucen statem byt zamestnan...
3 - nezasnahne vubec, tento remeslnik totiz vykaze o to mensi zisk, a o to vic si vezme bokem, takze tady stat moc nedostane...
Kdo je tedy nejvic trestany z techto 3 skupin? Cislo 1 - proc? Protoze je poctivy, opravdu podnika a je pro stat prinosem?
Stat by se mel vice zamerit na danove uniky remeslniku a svarcsystemu. Tak lezi potencial, a ne nicit opravdovym OSVC pudu pod nohama... (kdyz uz tedy mluvime o zvyseni dani)