Spojení Atlasu s Centrem pozici Seznamu ve vyhledávání neohrozilo

15. 7. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Nejčastěji využívaným vyhledávačem v Česku zůstává Seznam. Sloučení Atlasu a Centra pozici nejoblíbenějšího českého vyhledávače v nejmenším neohrozilo, naopak projevilo se na jejich společném podílu spíše negativně. Vyplývá to z nejnovějších statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.

Podíl počtu návštěv, využívajících k vyhledávání na internetu český Seznam, se dlouhodobě drží na téměř dvou třetinách, a to hned od prvního měření v červenci roku 2006. Za posledních osm měsíců Seznam svou pozici v žebříčku nejčastěji využívaných vyhledávačů pouze mírně upevnil. Aktuální statistiky o podílech vyhledávačů zveřejnila profesionální služba pro sledování návštěvnosti webů NAVRCHOLU.cz.

Nejzajímavějším posunem je další růst celosvětového vyhledávače Google, který poprvé v Česku dosáhl 30% zastoupení. V absolutním vyjádření vzrostl jeho podíl o necelých 1,5 procentního bodu, relativně však o téměř 4,5 %. Tento fakt se opět negativně projevil především na zastoupení malých vyhledávačů, především na spojeném Atlasu s Centrem.

Spojení těchto dvou služeb totiž očekávané zvýšení společného podílu ve vyhledávání nepřineslo. Absolutní pokles představoval sice pouze 0,8 procentního bodu, ovšem společný relativní pokles dosáhl téměř 16 %. Podobná čísla jsou vidět i u vyjádření za každý vyhledávač samostatně. Atlas s Centrem tak společně dosáhli pouze 4% podílu, zatímco ještě před dvěma roky by to při sumarizaci obou vyhledávačů byl podíl dvojnásobný, tedy 8,23 %.

Je zajímavé, jak dobře se zatím daří Seznamu odrážet postup Googlu. Ten sice postupně získává na významu, ale fakticky jen na úkor ostatních hráčů, dodává Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).