Nejčastěji využívaným vyhledávačem v Česku zůstává Seznam. Sloučení Atlasu a Centra pozici nejoblíbenějšího českého vyhledávače v nejmenším neohrozilo, naopak projevilo se na jejich společném podílu spíše negativně. Vyplývá to z nejnovějších statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.
Podíl počtu návštěv, využívajících k vyhledávání na internetu český Seznam, se dlouhodobě drží na téměř dvou třetinách, a to hned od prvního měření v červenci roku 2006. Za posledních osm měsíců Seznam svou pozici v žebříčku nejčastěji využívaných vyhledávačů pouze mírně upevnil. Aktuální statistiky o podílech vyhledávačů zveřejnila profesionální služba pro sledování návštěvnosti webů NAVRCHOLU.cz.
Nejzajímavějším posunem je další růst celosvětového vyhledávače Google, který poprvé v Česku dosáhl 30% zastoupení. V absolutním vyjádření vzrostl jeho podíl o necelých 1,5 procentního bodu, relativně však o téměř 4,5 %. Tento fakt se opět negativně projevil především na zastoupení malých vyhledávačů, především na spojeném Atlasu s Centrem.
Spojení těchto dvou služeb totiž očekávané zvýšení společného podílu ve vyhledávání nepřineslo. Absolutní pokles představoval sice pouze 0,8 procentního bodu, ovšem společný relativní pokles dosáhl téměř 16 %. Podobná čísla jsou vidět i u vyjádření za každý vyhledávač samostatně. Atlas s Centrem tak společně dosáhli pouze 4% podílu, zatímco ještě před dvěma roky by to při sumarizaci obou vyhledávačů byl podíl dvojnásobný, tedy 8,23 %.
Je zajímavé, jak dobře se zatím daří Seznamu odrážet postup Googlu. Ten sice postupně získává na významu, ale fakticky jen na úkor ostatních hráčů,
dodává Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.