Společnosti AAA Auto klesla o pětinu prodejnost vozů

24. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Společnosti AAA Auto se snížil počet prodaných aut za první tři čtvrtletí o 17 % vůči stejnému období minulého roku. Zatímco loni společnost prodala za do září přes 60 000 aut (přesně 60 322), letos to bylo pouze 50 040 vozů. Na poklesu prodeje se podepsala především finanční krize a silná koruna. Firmě AAA Auto nepomohlo ani zvýšení počtu svých poboček.

Pokles prodejů ukazuje na neustále zpomalující trh ojetých vozů, což je dáno zhoršující se makroekonomickou situací, efektem silné koruny, snižující se cenou nových automobilů. Předpokládáme, že nepříznivé faktory budou pokračovat i v příštích čtvrtletích, komentoval výsledek analytik společnosti Atlantik FT Patrik Vyroubal.

Ve třetím čtvrtletí bylo nakoupeno podle AAA Auto 55,4 % automobilů na úvěr, či na leasing. To činí několikaprocentní narůst oproti předcházejícím čtvrtletím tohoto roku. Marže z prodeje finančních služeb a doplňkových výrobků přitom zůstává stále příznivá.

Společnosti již dříve avizovala, že plánuje zahájit další kolo opatření, které mají snížit náklady. Opatření se mají realizovat do konce roku. Jejich cílem bude postupné zeštíhlování společnosti na úroveň, jež by lépe odpovídala nižšímu objemu měsíčních prodejů.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).