Nenažranost obchodních řetězců je příslovečná. Zákazníka si pouští na provázku jako papírového draka. Kdo denně nakupuje a pamatuje si ceny potravinářského zboží před měsícem, rokem nestačí se divit. K cenové "optimalizaci" slouží "manažerům" řetězců jakákoli zmínka o neúrodě či přírodní katastrofě v regionech dodavatele. Že na druhé straně zeměkoule je téhož nadbytek a kde se také nakupuje už nezmiňují. Citrony a pomeranče jsem před rokem nakupoval kg za 20,- Kč, dnes za 55,-Kč. To jen jako příklad. Velice vítaná je migrační krize, která není aktem humanitárním, ale německým perpeetum mobile. Dávky vyplacené migrantům daňovými poplatníky se okamřitě promítnou ve vyšší spotřebě, čili důvodu ke zdražování, vyšším ziskům a vyšším odvodům do státné pokladny, odkud čerpáme na další dávky. Proto také v katolických zemích nesmí být na letácích řetězců křesťanské symboly. Razantní zvýšení cen másla zakrývá postupné zvyšování cen mléčných výrobků, ačkoliv výkupní ceny mléka se nezvedly. Jako příklad uvádím tvaroh, před rokem 10,- dneska skoro 20,-, který se z mléka vyrobí sám. Řetězce potřebují ceny vyšroubovat na úroveň cen masných výrobků, aby opět mohli roztočit nové kolo zdražování. 1 kg tvarohu stojí stejně jako 1 kg vepřového v akci. Přitom výrobní náklady jsou nesouměřitelné!!!!!!!!!!!!!