Spotřebitelská centra loni pomohla 71 tisícům lidí

7. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) v roce 2010 zdarma poradila nebo přímo pomohla 71 000 nakupu­jících. Jednalo se například o problémy s výměnu nebo opravou vadného výrobku nakoupeného v jiné zemi. Třetina klientů, kteří tuto síť kontaktovali a žádali o informaci, radu nebo přímou pomoc v konkrétním případě, řešila problém se službami v dopravě. V šedesáti procentech šlo o dopravu leteckou, jejíž mírný nárůst oproti předchozímu roku způsobila i tzv. sopečná krize a uzavření evropského vzdušného prostoru.

Stížnosti týkající se nákupů na internetu činily více než polovinu těch případů, kdy síť ESC spotřebitelům přímo pomáhala a hledala smírné mimosoudní řešení jejich přeshraničního sporu s prodejcem z jiné země EU, Norska nebo Islandu. Dále se jednalo o pronájmy vozů, vracení DPH při dovozu aut, ubytovací a další služby, nákup výrobků v zahraničí a podobně.

Evropská spotřebitelská centra jsou velmi dobrým příkladem toho, kde může mít EU přidanou hodnotu pro své občany, protože žádná národní organizace nemůže sama pomáhat spotřebitelům s otázkami a problémy napříč celým trhem EU, uvedl eurokomisař pro zdraví a spotřebitele John Dalli.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).