Síť Evropských spotřebitelských center (ESC) v roce 2010 zdarma poradila nebo přímo pomohla 71 000 nakupujících. Jednalo se například o problémy s výměnu nebo opravou vadného výrobku nakoupeného v jiné zemi. Třetina klientů, kteří tuto síť kontaktovali a žádali o informaci, radu nebo přímou pomoc v konkrétním případě, řešila problém se službami v dopravě. V šedesáti procentech šlo o dopravu leteckou, jejíž mírný nárůst oproti předchozímu roku způsobila i tzv. sopečná krize a uzavření evropského vzdušného prostoru.
Stížnosti týkající se nákupů na internetu činily více než polovinu těch případů, kdy síť ESC spotřebitelům přímo pomáhala a hledala smírné mimosoudní řešení jejich přeshraničního sporu s prodejcem z jiné země EU, Norska nebo Islandu. Dále se jednalo o pronájmy vozů, vracení DPH při dovozu aut, ubytovací a další služby, nákup výrobků v zahraničí a podobně.
Evropská spotřebitelská centra jsou velmi dobrým příkladem toho, kde může mít EU přidanou hodnotu pro své občany, protože žádná národní organizace nemůže sama pomáhat spotřebitelům s otázkami a problémy napříč celým trhem EU,
uvedl eurokomisař pro zdraví a spotřebitele John Dalli.