Spotřebitelské spory bude možné řešit mimosoudně

3. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Spory mezi obchodníky a spotřebiteli bude od dubna možné řešit mimosoudně. S odvoláním na Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) o tom informovala ČTK. Mimosoudní řešení sporů bude rychlejší a méně nákladné než klasická soudní cesta. V plánu je takto ročně vyřešit až tři tisíce sporů. Pilotní projekt vyšel ze spolupráce MPO, Hospodářské komory a spotřebitelských organizací.

Nový systém využívá existující legislativu, a nebylo tedy nutné měnit zákony, ani zřizovat nové instituce. Předpokládáme, že mimosoudní řešení konkrétního sporu nebude trvat déle než dva měsíce, tedy výrazně méně, než je průměrná doba řízení u soudu, řekl k novince ministr Martin Říman. Soudy ročně řeší až 7000 spotřebi­telských sporů. Fakt, že řízení vyjde levněji než soud, považuje Říman za motivující pro poškozeného zákazníka i podnikatele.

Jaromír Drábek, preziden Hospodářské komory, projekt vítá. V Česku momentálně možnost řešit spotřebitelské spory minosoudně prakticky neexistuje. Obě strany se však na mimosoudním řešení sporu musí shodnout.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).