Samozrejme srotovne je z principu nesmysl - jen populisticke gesto, ktere rozvazi stav na trhu v jinem odvetvi a poskytne statu nejakou almuznu navic kterou opet nehospodarne rozdeli (rozumej, srotovne je za nekolik miliard, na dph z tech aut se vrati do rozpoctu vic nez je cele srotovne).
Nehlede na to, ze vetsina tech co by to 30 tisicove srotovne vyuzila uz ted "otaci" kazdou korunu. Takze na zbytek by si stejnak pujcovali...
Znamenalo by to, ze ta sorta lidi co by srotovne vyuzila by se jeste vice zadluzila.
Ale samozrejme z ust socialnich politiku to zni tak krasne.
Normalni clovek, kdyz si jde koupit auto protoze ho chce (a ne proto, ze to je zrovna vyhodne) je schopen si vyhadat slevu klidne i vyssi nez zminovanych 30litru...
Jeste jedna vec - pocitam ze lidi by sli hlavne po nejakych autech typu fabia social edition - tedy co nejmensi vybava. Argument ze se srotovnym muze zvysit bezpecnost na silnicich je licha, protoze kdyz se podivate jak je fabie (a jina podobna auta) stavena - bez vysokopevnosnich dilu - je to konstrukcne stejne jak 12 let stary favorit a v bezpecnosti by to bylo mozna jeste minus...