Příručka "Marketing v kostce pro pokročilé"
Fáze jedna:
- Napíšete PR článek, viz http://www.podnikatel.cz/clanky/jak-na-online-marketing-prinasime-podrobneho-pruvodce/
Fáze dva:
- PR článek rozšíříte (všimněte se shodných pasáží v článku a PDF příručce)
- Doplníte pár termínů tak, že si pokročilejší čtenář řekne: "Pro koho je to vlastně psané? Kdo je cílovka? Kdo by psal například majiteli pekárny, či jinému typickému čtenáři konkrétního periodika, že si může titulek změnit v html kódu administrace? Proč by mu někdo vysvětloval, že má používat CSS?". A pak mu to dojde...
Čtenář začátečník vidí, jak je online marketing složitý a už volá o pomoc.
A z čtenáře začátečníka se obratem stává čtenář zákazník.
Tím samozřejmě tento styl neodsuzuji, je to běžně používaná a funkční marketingová technika. Často se ještě kombinuje s fází e-mailových newsletterů.
Berte to jenom jako "příručku", kterou může použít kdokoliv další :-)
Ale dvě poznámky bych měl:
- Předložky na konci řádku mě bijí do i na webových stránkách, kde se ještě dají tolerovat (byť i HTML má nedělitelnou mezeru), ale do PDF dokumentu určitě nepatří.
- Bankovní ústav "E-banka Praha" nikdy neexistoval a několik letu už bohužel neexistuje ani eBanka. Bankovní kód 2400 byl nahrazen kódem 5500.
Dobrý den,
rád bych se ohradil proti tomu, co zde uvádíte. Výše uvedený článek rozhodně není P.R. článkem. Jeho znaky nenese.
Naším cílem je přinášet začínajícím podnikatelům praktické rady i v oblasti marketingu, proto jsme se rozhodli poskytnout ke stažení i tuto příručku. Ke grafickému pojetí se vyjadřovat nebudu, není podstatné.
S pozdravem,
Michael Hovorka
šéfredaktor
Dobrý den,
OK, "PR" beru zpět. Omlouvám se.
Pro začínající podnikatele, tedy platí, že sdělení v první fázi nemusí být PR článek. Musí být pouze pro potencionální zákazníky zajímavé.
Ale dovolím si nesouhlasit s tím, že grafické pojetí není podstatné. Tato forma online marketingu je na vzestupu (což osobně považuji za přínosné) a uživatelé budou "příručkami zdarma" brzy zahlceni.
Aniž bych se chtěl pouštět do polemiky zda je to správné, forma často vítězí nad obsahem. :-(