Každý týden si nákupem online zpestří svůj život bezmála 14 procent nakupujících. Jednou za měsíc nakoupí na internetu přes 40 procent respondentů. Vyplývá to z aktuálního výzkumu společnosti GfK Czech, který se týká online nakupování.
6 procent lidí nikdy na internetu nenakupovalo
Jak z průzkumu dále vyplynulo, pouze 6 procent dotázaných uvedlo, že si nikdy přes internet nepořídili žádné zboží ani službu.
Čtěte také: Podívejte se, jak bude vypadat balíkomat, nová služba Česká pošty
Nejvíce nakupují na internetu mladší ročníky od 20 do 29 let, a to často i několikrát do měsíce. Jsou to především lidé s nejvyšším vzděláním, svobodní i zadaní, bez výraznějšího regionálního rozdílu (výjimkou je Praha).
Nejčastěji nakupují také podnikatelé
Nejčastěji pak nakupují online podnikatelé, studenti a ženy na mateřské dovolené. Mezi nejžádanější zboží patří elektronika a oblečení (35–40 procent), teprve až poté se na pomyslném žebříčku usadila kosmetika, audio a video nosiče a knihy (20 procent.)
Čtěte také: 80 % kontrolovaných e-shopů porušilo zákon. Čtěte, jaké byly časté prohřešky
Pořízení dovolené a finančních služeb přes internet je kolem 10 procent a nejnižší zájem vykazuje stále nepříliš používaný nákup potravin. Prakticky většina lidí pořizuje nákupy přes specializované e-shopy (80 procent) a jen necelá polovina využívá on-line aplikace kamenného obchodu (48 procent).
Důležitou roli zde hraje věk zákazníka, kdy právě s rostoucím věkem klesá ochota nakupovat přes aplikaci kamenného obchodu,
uvedla Andrea Winklerová, mluvčí GfK Czech.
Čtěte také: Mobilní revoluce je tady. Přicházejí mobilní platby pomocí Mobito
Podle ní u nákupu online stále převažuje placení hotovosti při předání zboží (62 procent) či přímým bankovním převodem ze svého účtu na účet prodejce (56 procent). Zákazníci však začínají více používat nové modernější metody platby, kdy již čtvrtina z nich používá i platbu kartou online, následovanou speciálními platebními systémy,
uzavřela Winklerová.
Foto: www.isifa.com