Systém pracuje lépe, je-li to "z kopce dolů".
To, co se jako účtenková loterie provozuje tady, ale i v okolních státech, je vzorná ukázka opačného přístupu a je to odsouzeno ke skomírání.
Kdysi dávno jsem četl, že účtenkovou loterii vymysleli na Tchajwanu a fungovalo to tam tak, že každá účtenka měla unikátní číslo a jednou za měsíc se losovalo několik koncových čísel (např. trojčíslí, čtyřčíslí, atd). Zákazníci neregistrovali žádné šílené kódy účtenek předem, tedy v situaci, kdy neví, zda účtenka vyhraje a kdy je jen velmi malá pravděpodobnost, že vyhraje. Lidi prostě jen štosovali účtenky a jednou za měsíc tu hromádku probrali, jestli třeba nevyhráli. Jakým způsobem inkasovali výhry nevím, ale naklofat dlouhý kód vyhrávající účtenky, k tomu už není třeba většinu lidí moc přemlouvat. Neznám přesná čísla, ale psali, že pravděpodobnost nějaké nevelké výhry nebyla úplně zanedbatelná, některé výhry byly samozřejmě větší. Ve výsledku byli zákazníci opravdu a skutečně motivováni účtenky žádat a schovávat a také to s velikou vášní dělali.
Když si takto provozovatel loterie "koupil" zákazníky, aby účtenky chtěli, pak zákazníci vyvíjeli nenásilný, ale soustavný tlak na podnikatele, aby účtenky vydávali. Myslím, že pak by ani nebylo nutné, aby EET terminály byly až tak strašně povinné.