Konzultační centrum Dobrý web oceňuje již posedmé úroveň internetových prezentací hospodářsky nejúspěšnějších českých firem. Do hlavního žebříčku soutěže WebTop100 se automaticky dostávají internetové prezentace 100 nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100. Žebříček je sestavený podle tržeb firem.
Zároveň však soutěží firmy v 11 oborových žebříčcích. Do oborových žebříčků se může přihlásit jakákoliv firma, která podniká v Česku a má české webové stránky. Firmy se mohou hlásit prostřednictvím internetového formuláře uveřejněného na www.webtop100.cz/zebricky/prihlaska, a to do 30. května.
Novinky čekají v letošním ročníku především účastníky oborových žebříčků. Došlo totiž k drobným změnám v uspořádání kategorií tak, aby lépe odpovídaly jednotlivým oblastem podnikání. Zároveň byla vyhlášena zcela nová kategorie – žebříček pro nejlepší microsite, tedy speciální webovou prezentaci výrobku či služby často zábavného či komunitního charakteru. Tato kategorie bude hodnocena podle speciální metodiky s menším důrazem na technické řešení, ale naopak s větším přihlédnutím k zajímavým nápadům a kreativitě,
“ vysvětluje vedoucí Dobrého webu Luboš Plotěný.
Internetové prezentace hodnotí odborná porota, která je složená jak z odborníků na internetový marketing, tak vždy také z odborníků na konkrétní obor podnikání.
Oborové žebříčky pro rok 2008:
- Auto-moto
- Telekomunikace a IT
- Finance
- Obchod a prodej
- Průmysl
- Energetika
- Transport
- Cestovní ruch
- E-shop
- Potravinářství a gastronomie
- Microsite
Hodnocení microsite v samostatné kategorii je novinkou letošního ročníku soutěže.