Startují Dny dopravy zdarma, e-shopů se zapojilo zatím méně než loni

13. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
V úterý v poledne odstartovaly Dny dopravy zdarma. Do akce se zatím zapojilo 1340 e-shopů, což je o 100 obchodů méně než před rokem.

Letošní Dny dopravy zdarma potrvají do čtvrtka 15. listopadu do 23:59. Pravidla účasti jsou stejná jako před rokem, oproti loňsku se ale zapojilo méně e-shopů.

Podmínky zapojení do Dnů dopravy zdarma

E-shopy, které se účastní Dnů dopravy zdarma, musí splnit několik podmínek:

  • E-shop musí nabízet alespoň jeden způsob dopravy zdarma pro doručení zásilky domů. Mezi způsoby dopravy zdarma se nepočítají výdejní místa typu Česká pošta – balík na poštu, HeurekaPoint, Zásilkovna apod.
  • E-shop musí mít v době akce certifikát Ověřeno zákazníky.
  • Akce musí platit v rámci celé ČR bez váhového omezení.
  • E-shop nesmí účtovat dopravné v žádném kroku objednávky na svém webu.
  • Platí pro všechny objednávky uskutečněné v e-shopu v čase akce s cenou objednávky vyšší než 300 Kč vč. DPH (bez ohledu na to, odkud zákazník do e-shopu přišel či zda nakoupil přímo na Heurece v rámci Heureka Košíku).
  • E-shop se zavazuje, že po dobu akce účelově či plošně nezvýší ceny produktů, nenavýší cenu doběrečného ani nenaúčtuje žádné další poplatky, kterými by chtěl dopravu zdarma „vykompenzovat“.
  • Z akce není možné odstoupit v jejím průběhu.
  • E-shopy musí výše uvedené podmínky splňovat již 3 hodiny před akcí.

Stejně jako loni zároveň ovšem platí omezení pro e-shopy, které využívají Heureka Košík, ale akce se nezúčastní. Těmto obchodům bude po dobu akce Heureka Košík automaticky deaktivován.

Zájem je menší než loni

Akce se aktuálně účastní 1340 e-shopů, což je o sto obchodů méně než loni, kdy se zapojilo 1444 online obchodů. Co se týče obchodního přínosu pro online obchody, není to příliš slavné. Jak ovšem upřesňuje i sama Heureka, „jedná se čistě o marketingově zaměřenou akci, kdy e-shopy mohou obdarovat své stávající zákazníky a zároveň získat nové“. V předchozích letech navíc DDZ trpěly poměrně nízkou propagací a moc lepší to není ani letos. Například na titulní straně Heureky nebyla pár minut před startem akce o DDZ ani zmínka.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).