V Česku startuje dosud největší kampaň na podporu biopotravin. V průběhu následujících tří let na ni stát vydá 28 milionů korun.
Hlavním cílem kampaně je podle Gandaloviče seznámit spotřebitele s přednostmi a dostupností biopotravin. Nyní asi jen pět procent spotřebitelů kupuje biopotraviny pravidelně, dalších 25 procent občas. Odhadujeme, že po skočení kampaně se tato čísla znásobí, již v současné době je podnikání v oblasti biopotravin jednou z nejperspektivnějších podnikatelských příležitostí,
uvedl ministr zemědělství Petr Gandalovič. Součástí kampaně budou inzeráty v tisku a billboardy.
Jedním z úkolů kampaně bude vytvořit větší prostor pro investice do zpracování surovin a potravinářství, což je podle Gandaloviče nejslabší prvek českého biozemědělství. V ČR je podle něj dostatek biozemědělců, velkou část surovin ale vyvezou do zahraničí.
Podle údajů ministerstva zemědělství za první tři měsíce letošního roku vzniklo okolo 250 nových ekofarem. Výměra půdy v ekologickém zemědělství za stejné období vzrostla téměř o 10.000 hektarů. Celkem bylo na konci března v ČR přes 1500 ekofarem, ekologičtí zemědělci hospodařili na zhruba 320.000 hektarech půdy.
Na financování kampaně se budou rovným dílem podílet Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) a Evropská unie.