Žlutý dopravce RegioJet má problém. Došlo k odhalení jeho praktiky, kdy údajně vyzval svého konkurenta Flixbus k protisoutěžní koordinaci cen.
To znamená, že dopravci se měli domlouvat na cenách jízdenek tak, aby nebyly konkurenční, podle Regiojetu podnákladové. Flixbus ale na případnou dohodu nepřistoupil a vše nahlásil Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a veřejně se od této dohody distancoval.
Na nabídku nepřistupujte, varoval úřad Flixbus
Ihned po nahlášení úřad společnosti Flixbus potvrdil, že jak výslovné přijetí, tak i faktické dodržování uvedeného návrhu by mohlo být v rozporu s pravidly hospodářské soutěže a varoval jej před účastí v protisoutěžní dohodě.
Soutěžitelé jsou povinni stanovovat své tržní strategie individuálně a nezávisle na ostatních subjektech působících na trhu. Zakázaná je zejména koordinace a dohody o cenách nebo rozdělování trhů podle teritorií či zákazníků,
říká I. místopředseda ÚOHS Hynek Brom.
RegioJetu i Flixbusu by při domluvě hrozila vysoká pokuta
Díky tomu, že Flixbus se proti této praktice veřejně distancoval a navíc ji i nahlásil, úřad ve věci nezahájil správní řízení, protože k protisoutěžnímu jednání nakonec nedošlo.
Díky tomu Flixbus ušetřil RegioJetu vysokou pokutu, která mohla být až do výše 10 % z ročního obratu.
Žádná nabídka nepřišla, byla to předžalobní výzva, tvrdí RegioJet
Údajné podání Flixbusu je nesmysl – veškeré výzvy byly Flixbusu doručeny jako předžalobní přes právního zástupce a jednoznačně vyzývaly k zanechání nekalosoutěžního jednání Flixbusu – nikoli ke stanovení určitých cen,
tvrdí však Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti RegioJet.
Společnosti RegioJet a STUDENT AGENCY podaly podle Ondrůje v minulých týdnech žalobu k městskému soudu v Praze na společnost Flixbus kvůli nekalosoutěžnímu jednání a podnákladovým cenám. Těmi se dlouhodobě snažili poškodit a vytlačit ostatní dopravce působící na českém trhu,
doplnil Ondrůj.
Jenže RegioJet ještě pod názvem STUDENT AGENCY se přitom sám nekalosoutěžního jednání v minulosti dopustil. Nejprve vytlačil nízkou cenou jízdenek konkurenční firmu Asiana z trasy Praha – Brno, aby o několik let později zlikvidoval konkurenci na trase mezi Prahou a Libercem. Čtěte více: Cenová válka autobusů? Jančurovi se vrací, co sám zasel