To je sice pravda, ale i tak není dobrá věc to, aby se s Flixbusu stal arogantní monopol na většinu dálkové autobusové dopravy v Evropě. Tam kde již konkurenci vyhnal jsou jeho ceny nic moc. A když se vám flixbux nelíbí, často můžete jet jen vlakem, který překvapivě v některých případech může být levnější.
Sledoval jsem kdysi duel mezi Jančurou a zástupcem Flixbusu. Docela mě překvapilo, že za "Zeleným dopravcem" stojí investoři, kteří nevlastní busy, nabízí jen svůj koncept, know-how a po společnostech, které pod ně přejdou, chtějí fixní provizi z ceny, kterou ale sami určují a dopravce ji neovlivní. Celkem síla. V dnešní době bohužel nic neobvyklého. No a že (téměř) bez práce nejsou koláče. Proto se nelze divit, že se mladí nechtějí živit rukama. NJN...Ale všichni nemůžou být obchodníky s teplou vodou. Jedině, že bychom si pracovníky dovezli z ciziny. Snad mi příspěvek nezmizí, jako ten v diskusi o kvalitě potravin, ve které jsem si dovolil napsat názor, že mi Kmotrovy šmakulády nechutnaly ani před příchodem Babiše.
Ale chteji. Po mnoha letech v IT se rozhoduju ze bych delal remeslo. Prace v IT je nechutne mentalne vyčerpávajíci a to ze dva dny v kuse jen odpocivate po narocne praci je vam s rodinou i pres plat k nicemu. Clovek je rad ze dorazi domu, zaplati obcas hospodyni nebot manzelka nema obcas silu ani uklidit natoz uvarit. Clovek ktery byl v divocine kolikrat odkazany sam na sebe( rad jezdim na cundry do lokalit bez mobilnuho signalu) se pak citi jako idiot nebo necestujici prazak co nevidi za kohoutek pitne vody...
Pritom staci delat manualni praci a za par dnu ma jiz clovek mentalni kapacity na uloly v zivote.
Vite ale on je problem v platech tech remeslniku.
V zaostalych regionech jako karlovarsky kraj je i na ridice dalkovych autobusu poradnik a nedej boze mit privilegovanou brigádu v McRonalds.
Karlovarsky kraj je "zaostaly kraj"? Zajimave. Jak Cinan tak i Ind mi povidali, jak je zaostala Praha.
Myslim, ze tyhle zaostale regiony vznikaji MIMO JINE i proto, ze od tamtud naprosta vetsina sikovnych a chytrych lidi odchazi za 'lepsim'. Jiste, neni tam pro ne uplatneni za adekvatni mzdu...
Ale myslim, ze jak v regionech, tak i v Praze, si remeslnik zase az tak moc vyskakovat v porovnani se schopnym IT chasnikem nemuze.
Ano. A dostával za to od začátku docela mastné pokuty. To bychom neměli zapomínat také.
Jančurovy žlutobusy mi byly od začátku sympatické, protože nastavily nový standard kvality cestování. Doteď si pamatuju šok německých známých, když do toho sedli (kafe bychom si dali, ale nemáme koruny - cože, to je v ceně? A kolik tě stojí ten palubní Internet?). Jančura sám mi od doby, kdy se spřáhl s Vy-víte-kým, je dost proti srsti, ale kvůli tomu vůči němu nebudu škodolibý.
Flixbus nic nového nepřináší, jen (dočasnou) výhodu nižších cen.
Eurolines už není. Jenom Flixbus.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/flixbus-koupil-eurolines-transdev.A190502_122010_eko-doprava_are