Stovky dalších nových nespolehlivých plátců DPH. Sází na virtuální adresu

7. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Nespolehlivých plátců DPH je aktuálně více jak 8 tisíc. Připomeňte si, proč se byznysu s nimi raději obloukem vyhnout.

Únorový přírůstek, který navýšil počet nespolehlivých plátců DPH o dalších 284, obstaraly především subjekty s tržbami do 10 milionů korun s adresou v Praze. Podle údajů poradenské společnosti Bisnode má téměř polovina z nich registrované sídlo na virtuální adrese.

Nejvíc nespolehlivých plátců DPH je mezi společnostmi s ručením omezeným a živnostníky, s výrazným odstupem následují akciové společnosti a další právní formy. Podíl živnostníků mezi nespolehlivými plátci DPH pozvolna klesá, zatímco podíl společností s ručením omezeným v registru roste, dodala analytička společnosti Bisnode Petra Štěpánová. 

Psali jsme: Nespolehliví plátci DPH? Hlavně eseróčka. Prověřujte si je

Právě v Praze je nárůst počtu nespolehlivých plátců DPH nejznatelnější. Pouze dva kraje v republice hlásí mírný pokles. A to Královéhradecký a Karlovarský.

Proč se nespolehlivým plátcům DPH vyhnout?

Pokud se podnikatel rozhodne obchodovat se společností, která má v okamžiku uskutečnění plnění status nespolehlivého plátce DPH, bude za ni automaticky ručit za nezaplacenou daň ze zdanitelného plnění, které od ní přijme. Možnost kontroly, zda se podnikatel nepouští do obchodu s někým, kdo má aktuálně nálepku nespolehlivý plátce DPH, nabízí Registr plátců DPH.

Čtěte také: Jak probíhají karuselové podvody a co dělat, abyste se do žádného nepřipletli

Nálepku „nespolehlivý“ si nemusí vysloužit jen plátci DPH

Kdo není plátcem DPH a poruší závažným způsobem své povinnosti vztahující se ke správě daně z přidané hodnoty (obdobné podmínky jako u nespolehlivého plátce), získá nově označení nespolehlivá osoba. Nemusí jít navíc nutně o porušení zákona o DPH, ale „postačí“ třeba i neplnění povinností stanovených daňovým řádem. 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).