Expanze pojišťovnictví je ve vyspělých státech stále pomalejší. Nových klientů je málo a pojišťovny se proto přetahují o klienty.
Růst v oblasti pojišťovnictví zpomaluje a pojišťovny se tak o své klienty musí přetahovat s konkurencí. Řešení budou muset finanční ústavy zaměřit například na poskytování dalších produktů důchodcům, kterým v současnosti nabízí většinou pouze životní pojištění. Informuje o tom studie společnosti Deloitte s názvem „Výhledy světového pojišťovnictví – nové skutečnosti na horizontu“. Informace vychází z faktu, že poválečná generace se nyní ocitá na prahu důchodového věku a znamená dobrou příležitost získat nové zákazníky. Je však zapotřebí pro ně vyvinout nové produkty a distribuční kanály.
Mezi další poznatky, jež studie přinesla, patří například nutnost využívat ve větší míře pokročilou analýzu, která je nyní aplikována k výpočtům pojistných plánů. Vhodné je využít ji i pro oblast pojistných událostí či cenové tvorby. Pojišťovnictví se zasloužilo o vznik pojistné matematiky a řady dalších analytických nástrojů užívaných dnes i v jiných odvětvích. Nové technologie, lepší přístup k osobním datům a hlubší znalost chování klientů však tyto nástroje posouvají ještě dále, zjišťuje Deloitte ve svém průzkumu. S jejich využitím lze například dosahovat úspor v pojištění výdajů na zdravotní péči, odhalování pojistných podvodů či vylepšovat marketingové strategie, ať už se týkají definice cílových skupin, cen za pojištění nebo plánování fúzí a akvizic. S tím souvisí i další zmiňovaná oblast, která bude pravděpodobně stále aktuální. Tou oblastí je snižování nákladů. Jednou z takových možností pak může představovat tzv. offshoring. Studie dále zdůrazňuje, jak důležitá je pro pojišťovny regulace a dohled nad řízením rizik, které by měly taktéž stát v popředí jejího zájmu.