Tak ono ani e-shopy s těma výprodejema nemají úplně čísté svědomí... (zrovna i kasa.cz): http://www.podnikatel.cz/clanky/70-slevy-v-e-shopech-jenom-hra-s-cisly/
Do dnes jsem si myslel, že na podnikatel.cz vychází jen zajímavé články...ale toto?
Sám byste se měl stydět...přesně jak odkazuje komentář dříve, zrovna kasa.cz je jeden z největších internetových cenových podvodníků.
A co se týče samotného nakupování, tak souhlasím s tím, že trend je nakupovat na eshopech, ale spěje to jen v jedno. Obchodní prostory nebude mít nikdo pronajaté, prodavačky nebudou mít práci a zatímco dříve se z výrobku uživil dovozce, distributor, velkoobchod a maloobchod, tak dnes si napakuje kapsu jen dovozce a prodejce...možná to sníží koncovou prodejní cenu, ale menší skupině obyvatel to přinese více peněz...
... a za ty peníze, co lidem zbudou, když nebudou živit tento řetězec*, si budou moc koupit kvalitnější potraviny, rekereaci, služby od místních lidí.
* Ve skutečnosti prodavačky jsou Ukrajinky, nebo místní za minimální mzdu + několik set Kč navrch. Největší podíl zisku z tohoto (zbytečného) řetězce jde z pronájmů v obchodních center patřících zahraničním penzijním fondům.
Takže jestli si mám Milane vybrat, jestli nákupem podpořím domácího garážového obchodníka, pekaře, minipivovar, sedláka, místní mlékárnu, pošťáka, nebo holandského penzistu, tak volím ty první. On mě ten holandský penzista naopláku ničím nepodpoří. Ti první ano.
Nějak jsem nepochopil, v čem je kupování na ešopech lepší, než v kamenných. Vezměme to popořadě:
- Zboží všeho druhu v hodnotě 1 - 500 Kč je zatíženo "daní" v podobě poštovného a balného, dejme tomu většinou 30-100 Kč, takže úspora nula.
- Oblečení všeho druhu - nemám konfekční velikost, bez vyzkoušení je to k ničemu. Argument, že to můžu bezplatně vrátit je k ničemu, místo hodinového nákupu by mě čekalo třítýdenní martitium.
- Elektronika, mobily, Hifi, atd: Všechno tohle si v kamenném nejen vyzkouším, ale při nákupu si ten svůj kus nechám v prodejně vybalit, zapnout, předvést, otestovat. Jednoduchá prevence reklamací.
- Cokoli nad 10 tis. korun chci včetně dovozu, montáže, servisu a poradenství. Aneb, zkuste si v ešopu vyzkoušet, zda se vám do trouby vejde váš oblíbený pekáč....
Takže, ešopy ano, ale jen u věcí, kde toho není moc co zkazit. Například kočičí dvířka, nebo baterku do noťase.....
Ono u toho levnějšího zboží - jak se to vezme. Ve velkém městě není problém si vyzvednout osobně bez poštovného nebo jen za nějaký minimální poplatek a třeba to vyjde i levněji, než se do kamenného krámu štrachat mhd nebo autem někde do centra. Ale to je individuální, někdy je zase výhodnější si to prostě koupit "za rohem".
tak si myslím, že by zrovna velké české internetové obchody (včetně Kasy) měly být raději potichu. Nadsazené "původní" ceny (často ještě výš než v kamenných prodejnách či ceny doporučené dodavalem). A za tzv. akční cenu velkého eshopu koupím v dalších 10 jiných i bez "akce".
Takže nehažte špínu na konkurenci, když sami o moc lepší nejste.
o to nejde, spíš mi uniká smysl článku, jestli má všechny naštvat, nebo si kasa potřebuje honit triko??
Podle mě pokud se obchodníci vzchopí, jako třeba Datart - vyzvednutí na jakékoliv prodejně zdarma, tak eshopům budou velkou konkurencí. Osobně si radši nakoupím v eshopu který je postaven na klasické prodejně, ideálně speciálce, než v univerzálním eshopu kde skladník ani neví, co je v krabici.
Copak ho nenapadla obludná nesmyslnost spojení vět: "Že vám chybí možnost si to vyzkoušet? Na internetu přeci můžete věci vracet bez udání důvodu."
V kamennném obchodu mohu vyzkoušet konkrétní kus, porovnat jej s jinými a diskutovat s prodavačem (ti zase úplně blbí nejsou).
Vrátit věc e-shopu znamená:
* námahu navíc (potřeba důkladně zabalit, případně odnést na poštu)
* ztrátu času - jít na poštu nebo čekat na odvoz
* náklady - odeslání člověk platí ze svého a nemá žádné množstevní slevy
* čekání na vrácení peněz a dohadování se, že mu náleží i naúčtované poštovné a balné (!)
Vy budete zřejmě jeden z těch hlupáků, že? Asi přijdete jen do jednoho shopu např. při nákupu oblečení a Vámi vybranou věc si zakoupíte právě tam, aniž byste si obešel více prodejen, že?? A nebo to se za námahu nepočítá když obcházíte prodejny a zkoušíte si zboží? Navíc nyní už poštovné a ty náklady jak říkáte na vrácení, platí dnes prodávající. A taky Vy žádné náklady nemáte, protože všude chodíte pěšky a nepoužíváte dopravní prostředky..
Děkuji.
Ano, podiskutovat lze.
U Vietnamců: "Pane, moc suší".
U českého obchodníka s elektronikou/bílou technikou: "Ten je dobrý". A tenhle? "Ten je taky dobrý". Který je lepší? "Ten druhý". Proč? "Protože je dražší."
Náklady na reklamaci zboží v kamenném krámu ti obchodník také neproplácí, a vrácení rovnou neumožňuje - takže argumentovat tím, že náklady na vrácení jdou u zásilkového obchodu za zákazníkem jsou... jak to říci.... nefér.
1) kamenné obchody musí být o dost dražší - někdo musí zaplatit nájem, elektriku, teplo a minimálně dvě prodavačky, za ně sociální a zdravotní... ne fakt to není sranda. Eshopu stačí jeden student na půl úvazku který každý den zabalí pár balíků - případně se to dá realizovat z obýváku. To srovnávám malý krám a malý eshop - oboje s obratem do 300tis. měsíčně.
2) na internetu je spousta magorů kteří prodávají s marží 50kč a je jim jedno co tím způsobí. To samé co slevomaty a podobné debility. Dobrý obchodník není ten kdo prodá hodně zboží za náklady ale ten kdo prodá zboží s velkou marží tak aby byl zákazník spokojen - tzn. mu dokáže vysvětlit kde je přidaná hodnota toho co kupuje.
3) Není pravda že nezáleží na tom že cena je nízká. Když Vám peníze zůstanou můžete je utratit jinde - totální nesmysl. Když při prodeji nevznikne dostatečná přidaná hodnota - myšleno zisk tak není z čeho zaplatit za práci zaměstnancům, nájem atd... z toho plyne jedno - nejsou pracovní místa. Jednoduše si to lze představit tak že když budou všichni pracovat za náklady bez zisku - z čeho budou platit náklady? Každý chce nakupovat hrozně levně a pak se hrozně diví že v obchodě kde je zaměstnán už není třeba.
4) U eshopu můžete pracovat i s minimální marží a je jedno že vyděláte třeba jen 1000Kč/měsíc. Náklady jsou skoro nula tak co. Ale v reálném světě to tak není. Minimální náklady na obchod jsou někde mezi 70.000 - 80.000 měsíčně. A to je opravdu minimum. Jenže vydělat 80.000 není zase taková sranda. A když snížíte cenu třeba jen o 10% tak to může při 30%ní marži dělat celou 1/3 hrubého zisku!!! Takže pro stejný zisk pak musíte prodat o 1/3 více zboží. A to není vůbec jednoduché protože lokální trh je omezený - prostě více lidí do svého krámu nedostanete ani když se rozkrájíte. Kvůli slevě 10% k vám nikdo nepřijde a vy díky ní přijdete o 1/3 zisku. Náklady jsou ale pořád stejné. Tak co s tím? Buďto žádné slevy nedělat (můj případ) a nebo lákat na nesmyslné slevy 70% které jsou mimo realitu (obchodní řetězce).
Provozuji jak kamenný obchod tak eshop a vím jak to chodí. Kamenný obchod ale budu asi muset zavřít - stala se z nás vzorkovna - navíc lídé (záměrně neříkám zákazníci) jsou čím dál drzejší a jsou schopni vám vynadat za to že nemáte skladem všechno co si oni vyhlédli na internetu aby si to mohli prohlédnout a pak si to prostě nekoupit protože na internetu to je o 100kč levnější. Je to normální sprosťárna - nic víc. Využít služeb za které nic nezaplatím (prohlídka věci, odborný výklad - to stojí obchodníka peníze) a pak to koupit jinde. Popravdě o takovéto zákazníky ani nestojím.
Druhá věc je provoz eshopu - taky to není snadné - hlavně díky novému občanskému zákonníku který výrazně znevýhodnňuje obchodníka. Naštěstí ještě není takové množství zákazníků vychcánků kteří si myslí že eshop je půjčovna takže se nad tím dá mávnout rukou. Jen bohužel náklady které způsobí tihle nepoctivci prostě zaplatí ti normální zákazníci. Tak to prostě je. A kdyby se to hodlalo nějak výrazně rozmáhat - stejně jako dělání si vzorkovny z klasického obchodu - vždy se dá vhodnou "drobnou" změnou zákazníkovi naprosto znemožnit takové jednání takže žádný stres.
Někteří "zákazníci" by si měli uvědomit že obchodník není někdo komu mohou bez následků srát na hlavu a myslet si že jim to projde