Názor k článku Syčáci i hlupáci v českých obchodech (NÁZOR) od Pepa - 1) kamenné obchody musí být o dost dražší...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2012 1:44

    Pepa (neregistrovaný)

    1) kamenné obchody musí být o dost dražší - někdo musí zaplatit nájem, elektriku, teplo a minimálně dvě prodavačky, za ně sociální a zdravotní... ne fakt to není sranda. Eshopu stačí jeden student na půl úvazku který každý den zabalí pár balíků - případně se to dá realizovat z obýváku. To srovnávám malý krám a malý eshop - oboje s obratem do 300tis. měsíčně.
    2) na internetu je spousta magorů kteří prodávají s marží 50kč a je jim jedno co tím způsobí. To samé co slevomaty a podobné debility. Dobrý obchodník není ten kdo prodá hodně zboží za náklady ale ten kdo prodá zboží s velkou marží tak aby byl zákazník spokojen - tzn. mu dokáže vysvětlit kde je přidaná hodnota toho co kupuje.
    3) Není pravda že nezáleží na tom že cena je nízká. Když Vám peníze zůstanou můžete je utratit jinde - totální nesmysl. Když při prodeji nevznikne dostatečná přidaná hodnota - myšleno zisk tak není z čeho zaplatit za práci zaměstnancům, nájem atd... z toho plyne jedno - nejsou pracovní místa. Jednoduše si to lze představit tak že když budou všichni pracovat za náklady bez zisku - z čeho budou platit náklady? Každý chce nakupovat hrozně levně a pak se hrozně diví že v obchodě kde je zaměstnán už není třeba.
    4) U eshopu můžete pracovat i s minimální marží a je jedno že vyděláte třeba jen 1000Kč/měsíc. Náklady jsou skoro nula tak co. Ale v reálném světě to tak není. Minimální náklady na obchod jsou někde mezi 70.000 - 80.000 měsíčně. A to je opravdu minimum. Jenže vydělat 80.000 není zase taková sranda. A když snížíte cenu třeba jen o 10% tak to může při 30%ní marži dělat celou 1/3 hrubého zisku!!! Takže pro stejný zisk pak musíte prodat o 1/3 více zboží. A to není vůbec jednoduché protože lokální trh je omezený - prostě více lidí do svého krámu nedostanete ani když se rozkrájíte. Kvůli slevě 10% k vám nikdo nepřijde a vy díky ní přijdete o 1/3 zisku. Náklady jsou ale pořád stejné. Tak co s tím? Buďto žádné slevy nedělat (můj případ) a nebo lákat na nesmyslné slevy 70% které jsou mimo realitu (obchodní řetězce).

    Provozuji jak kamenný obchod tak eshop a vím jak to chodí. Kamenný obchod ale budu asi muset zavřít - stala se z nás vzorkovna - navíc lídé (záměrně neříkám zákazníci) jsou čím dál drzejší a jsou schopni vám vynadat za to že nemáte skladem všechno co si oni vyhlédli na internetu aby si to mohli prohlédnout a pak si to prostě nekoupit protože na internetu to je o 100kč levnější. Je to normální sprosťárna - nic víc. Využít služeb za které nic nezaplatím (prohlídka věci, odborný výklad - to stojí obchodníka peníze) a pak to koupit jinde. Popravdě o takovéto zákazníky ani nestojím.
    Druhá věc je provoz eshopu - taky to není snadné - hlavně díky novému občanskému zákonníku který výrazně znevýhodnňuje obchodníka. Naštěstí ještě není takové množství zákazníků vychcánků kteří si myslí že eshop je půjčovna takže se nad tím dá mávnout rukou. Jen bohužel náklady které způsobí tihle nepoctivci prostě zaplatí ti normální zákazníci. Tak to prostě je. A kdyby se to hodlalo nějak výrazně rozmáhat - stejně jako dělání si vzorkovny z klasického obchodu - vždy se dá vhodnou "drobnou" změnou zákazníkovi naprosto znemožnit takové jednání takže žádný stres.

    Někteří "zákazníci" by si měli uvědomit že obchodník není někdo komu mohou bez následků srát na hlavu a myslet si že jim to projde

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).